Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Release party 2012  (gelezen 40482 keer)

Re: Release party 2012
« Reactie #50 Gepost op: 2012/04/07, 11:48:32 »
Als iemand een vergelijkbare locatie (zaal + presentatieruimte + snel internet) kan regelen die beter bereikbaar is met het openbaar vervoer, en voor zeer weinig kosten horen we het natuurlijk graag. :D In de jaarbeurs te Utrecht is natuurlijk perfect, maar helaas is dat financieel niet mogelijk gezien de crisis ook niet aan de sponsoren lijkt te zijn voorbijgegaan. De Linux Themadag is niet voor niets afgelast.

Verder heeft het weinig zin om te gaan discussiëren over alternatieve steden waar een party wel of niet goed zou kunnen zonder vermelding van een beschikbare geschikte  ruimte inclusief kostenplaatje.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/07, 11:53:15 door Thomas de Graaff »

Re: Release party 2012
« Reactie #51 Gepost op: 2012/04/07, 11:53:00 »
"
Verder heeft het weinig zin om te gaan discussiëren over steden waar een party wel of niet goed zou kunnen zonder vermelding van een beschikbare geschikte  ruimte inclusief kostenplaatje."

Goed gezegd, maar dat mag van jou kant ook wel dan ;) Hoeveel kost het in de Jaarbeurs?

Re: Release party 2012
« Reactie #52 Gepost op: 2012/04/07, 11:56:15 »
We hebben voor de Linux Themadag die niet doorgaat de jaarbeurs overwogen in vergelijking met Bunnik. Ik weet niet precies was de kosten voor de jaarbeurs waren (de HCC heeft daar contacten), maar die waren denk ik niet veel goedkoper dan Bunnik, anders zouden we daar wel voor gekozen hebben. Ik kan van de week nog eens informeren, maar het lijkt me dus sterk dat dit binnen ons budget ligt. Ik gaf even aan dat de jaarbeurs buiten ons budget ligt om duidelijk te maken dat het weinig zinvol is om over locaties te gaan praten zonder de kosten en beschikbaarheid daarbij te betrekken.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/07, 12:00:07 door Thomas de Graaff »

Re: Release party 2012
« Reactie #53 Gepost op: 2012/04/07, 12:01:42 »
Als jij kan zorgen voor een (basaal) overzicht van de kosten van de Jaarbeurs, kan ik misschien wel wat regelen.

Re: Release party 2012
« Reactie #54 Gepost op: 2012/04/07, 12:07:05 »
Ok, dan ga ik maandag bellen met de jaarbeurs. :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Release party 2012
« Reactie #55 Gepost op: 2012/04/07, 12:57:30 »
@Thomas, maandag is het tweede paasdag, toch? Zijn ze dan wel te bereiken?

Re: Release party 2012
« Reactie #56 Gepost op: 2012/04/07, 13:08:59 »
Dinsdag dan. :)

We zijn trouwens met Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL in overleg over het nu al opzetten van een fonds voor een LTS Releaseparty in 2014 in de Jaarbeurs of vergelijkbare locatie. Wanneer vooraf de kosten gedekt zijn is het veel eenvoudiger om een echt goede party op te zetten voor een echt groot publiek. :)

Re: Release party 2012
« Reactie #57 Gepost op: 2012/04/07, 13:13:39 »
Ik zal ook eens contact opnemen met surfnet. Daar heb ik ooit mee gesproken, en die hebben wellicht ook een ruimte beschikbaar in Utrecht als ik het me goed herinner.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Release party 2012
« Reactie #58 Gepost op: 2012/04/07, 13:28:31 »
De IRL was in Apeldoorn. Best een leuke locatie, maar kun je ook grotere zaaltjes daar krijgen?

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Release party 2012
« Reactie #59 Gepost op: 2012/04/07, 14:09:39 »
vraag bij NLLGG eens na wat zij doen. Die zitten ook in utrecht
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Release party 2012
« Reactie #60 Gepost op: 2012/04/07, 14:12:11 »
vraag bij NLLGG eens na wat zij doen. Die zitten ook in utrecht

NLLGG zit in Houten, maar dat is inderdaad wel vlakbij Utrecht.

Re: Release party 2012
« Reactie #61 Gepost op: 2012/04/07, 15:36:26 »
Ik heb de Nllgg ook een bericht gestuurd.

Re: Release party 2012
« Reactie #62 Gepost op: 2012/04/11, 15:55:57 »
Als jij kan zorgen voor een (basaal) overzicht van de kosten van de Jaarbeurs, kan ik misschien wel wat regelen.

De jaarbeurs was niet mogelijk, die zijn voor grotere evenementen. Maar als alternatief werd ik verwezen naar het beatrixgebouw naast het station in Utrecht. Maandag krijg ik een offerte.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #63 Gepost op: 2012/04/11, 16:07:00 »
Jaarbeurs is ook wel erg groot.
Heb je ook aan van der valk gedacht?
Daar kun je denk ik ook wel zo iets doen.

Re: Release party 2012
« Reactie #64 Gepost op: 2012/04/11, 17:47:46 »
Bij de LTS Release Party in Ede 2 jaar terug had ik contact opgenomen met de Fonty’s ICT in Eindhoven met de vraag of ze een berichtje op de site (de Portal waar alle ICT studenten inloggen) wilden zetten. Ik mocht een stukje insturen en daags daarna had de aardige mevrouw er al voor gezorgd dat het bericht een mooie plek op de frontpage had!

Wat ik niet wist was dat er blijkbaar relatief veel animo was onder de ICT studenten voor dit evenement, dit kwam terug in de door Thomas geopenbaarde bezoekers statistieken.

Dit jaar ga ik de Fonty’s weer benaderen met de vraag het goede nieuws weer te verspreiden tevens heb ik één van mijn huisgenoten (groot Linux/Ubuntu fan) die studeert aan de TU gevraagd of promoten of de TU (afdeling Informatica) ook een goed idee zou zijn…  Dus wie weet…  Ik heb het naar de Fonty’s verstuurde bericht van vorig jaar nog bewaard, als er mensen zijn die het willen inzien/bewerken/gebruiken stuur maar ff een PM.


Kwa locatie... Vorige keer was de locatie in Ede op een zaterdag. Zaterdags is er op de TU in Eindhoven blijkbaar niet veel te doen en er is daar een mooi auditorium met meerdere kleine vergaderzaaltjes zover ik nog weet. De TU in Eindhoven heeft zover ik weet geen Ubuntu servers draaien, de TU in Delft wel. Ik weet dus niet veel over de relatie tussen TU Eindhoven - Ubuntu/Linux.

Ik geef nu de TU Eindhoven als voorbeeld, maar er zijn een heel aantal scholen en andere gebouwen die Zaterdags gewoon ongebruikt blijven en zouden kunnen voldoen aan de eisen voor een mooie release party! (Bereikbaarheid, meerdere (redelijk grote) ruimtes, betaalbaarheid (of zelfs gebruik van ruimte zonder geldelijke betaling!) & goede internet mogelijkheden) Dus mochten er nu ideeën opborrelen, schroom het niet ze te delen :D

Wie weet ontstaat er iets spannends ;)


Re: Release party 2012
« Reactie #65 Gepost op: 2012/04/11, 20:05:54 »
Eindhoven lijkt mij ook niet verkeerd, ook goed bereikbaar voor onze Belgische vrienden.  Is wel iets verder voor mij vanuit Amsterdam, maar als anderen uit het zuiden de moeite hebben genomen om naar Amsterdam te komen voor een release party, dan moet andersom ook kunnen.:)
Dan neem ik wel de trein, autorijden is niet mijn lieveling bezigheid. :D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Release party 2012
« Reactie #66 Gepost op: 2012/04/11, 20:13:45 »
Volgende week gaan we een beslissing nemen over de locatie, de tijd dringt. Dus wie ideeën heeft, probeer zo snel mogelijk tot contrete mogelijkheden te komen. De TU in Eindhoven is wat mij betreft een prima locatie. Maar ik vraag me wel af of een organisatie als de TU op korte termijn duidelijkheid gaat geven over eventuele mogelijkheden. Maar natuurlijk, niet geschoten is altijd mis. Wie weet wat er mogelijk is. :)

Re: Release party 2012
« Reactie #67 Gepost op: 2012/04/11, 20:29:00 »
Beatrixgebouw in Utrecht ben ik al een keer geweest toen ik nog moderator was op het Kennisnet Forum. Prima gebouw, erg luxe en mooi :)

Eindhoven vind ik ook prima, al lijkt het mij voor sommigen wat ver. Of het voor onze zuiderburen makkelijk is weet ik niet. Op teammeetings kwamen ook nooit zuiderburen als we het bij de grens deden. Dus dat valt nog te bezien. Maar in principe heb ik niks tegen Eindhoven, leuke stad :D

Re: Release party 2012
« Reactie #68 Gepost op: 2012/04/11, 21:11:49 »
Den Haag lijkt me een prima alternatief voor Eindhoven :)

Ik kan ook wel eens informeren wat het hier in Almere kost. Almere ligt behoorlijk in het midden van NL en heeft zowel met weg als OV een goede aansluiting, dus het zou prima kunnen :) Ik ga het eens vragen. Maar Den Haag is ook zeer goed bereikbaar, dus vind ik ook een prima idee :)

Re: Release party 2012
« Reactie #69 Gepost op: 2012/04/11, 22:49:05 »
Ik denk dat de locatie hoofdzakelijk afhankelijk is van de kosten. Daarom zal de keuze bij de Stichting liggen. Maar wat de locatie ook wordt, mijn aanbod voor installatie hulp blijft staan.  Alleen mijn vervoer pas ik aan, auto of trein.:)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #70 Gepost op: 2012/04/11, 23:04:21 »
TU is vrijwel naast het station.
Weet niet hoe het in Den Haag is maar voor iemand met het openbaar vervoer is dat net als Eindhoven goed te doen als het dicht bij het station is.


Re: Release party 2012
« Reactie #71 Gepost op: 2012/04/11, 23:42:05 »
Den Haag is niet zover met de auto, dat vind ik wel te doen, lukt wel met een cd van Jeff Beck, Joe Bonamassa of Neil Young. Eindhoven doe ik wel met de trein, boek, netbookje voor de muziek, koffie, even ontspannen. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Release party 2012
« Reactie #72 Gepost op: 2012/04/11, 23:50:58 »
TU is vrijwel naast het station.
Weet niet hoe het in Den Haag is maar voor iemand met het openbaar vervoer is dat net als Eindhoven goed te doen als het dicht bij het station is.



Ik denk dat de party dan wordt gehouden in het clubgebouw van Nix in Den Haag. Dat is niet heel ver van een station; slechts een paar haltes met de tram.

Re: Release party 2012
« Reactie #73 Gepost op: 2012/04/12, 10:24:33 »
Even ter verduidelijking, een beslissing over een locatie is van heel veel factoren afhankelijk. Zo kan je bijvoorbeeld een samenwerking met de TUE in Eindhoven niet over één kam scheren met een party in club Nix te Den Haag. Als je een evenement op een universiteit houdt, dan heb je zonder ook maar iets te doen een heleboel studenten die van de party weten, die mogelijk komen, en die kunnen helpen met zaken als promotie e.d. Om nog maar niet te spreken van de meerwaarde in uitstraling.

Voorkeur heeft in principe een centrale locatie, maar als er een minder centraal gelegen locatie is met enorm veel meerwaarde (zoals de TUE te Eindhoven) dan zullen we dat zeker overwegen.

Het besluit over de locatie zal door het promotieteam genomen worden in samenspraak met de stichting. Veel kosten zullen er niet gemaakt worden, want dat budget is er niet. Of Vistaus moet wat kunnen regelen zoals hij aangaf toen hij me vroeg om te informeren naar een optie bij de jaarbeurs (nu Beatrixgebouw). (Ik hoop dat je een serieuze mogelijkheid hebt om wat te regelen Vistaus, want er is dus nu iemand tijd aan het steken in het maken van een offerte.)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/12, 10:27:07 door Thomas de Graaff »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #74 Gepost op: 2012/04/12, 11:53:33 »
@vistaus
Het is sinds 21 Juni 2011 angstig stil op http://www.clubnix.net/index.php/Main_Page
@Thomas
Als je nog extra activiteiten wil ontplooien, 19 mei is de eerste Digital-DenHaag.net bijeenkomst na de nieuwe release datum. Standaard zijn er meestal al +/-50 bezoekers. 21 april ligt helaas voor de release datum.

http://www.digital-denhaag.net/2009/fotoalbum.php

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL