Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Backup maken mislukt  (gelezen 750 keer)

Backup maken mislukt
« Gepost op: 2012/02/17, 14:57:23 »
Elke keer als ik aan 't werk ga en Ubuntu One een backup tracht te maken, krijg ik de boodschap "mislukt met een onbekende fout en daaronder:
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/duplicity", line 1359, in <module>
    with_tempdir(main)
  File "/usr/bin/duplicity", line 1342, in with_tempdir
    fn()
  File "/usr/bin/duplicity", line 1202, in main
    action = commandline.ProcessCommandLine(sys.argv[1:])
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/duplicity/commandline.py", line 942, in ProcessCommandLine
    globals.backend = backend.get_backend(args[0])
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/duplicity/backend.py", line 156, in get_backend
    return _backends[pu.scheme](pu)
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/duplicity/backends/u1backend.py", line 74, in __init__
    self.create_volume()
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/duplicity/backend.py", line 319, in iterate
    return fn(*args, **kwargs)
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/duplicity/backends/u1backend.py", line 160, in create_volume
    import ubuntuone.couch.auth as auth
ImportError: No module named couch.auth

Weet iemand hier raad op?

Re: Backup maken mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/18, 13:50:56 »
Dank voor de verwijzing, maar voor mij toch ietwat abacadabra. Wat zou ik concreet kunnen doen om het euvel te verhelpen?

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/18, 14:11:15 »
Kijk eens of je ubuntuone-couch hebt geinstalleerd in "synaptic package manager".

« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/19, 14:42:33 »
Beste Jan 11000!
Heb ik gedaan en geïnstalleerd. Nu kreeg ik het verzoek een wachtwoord in te voeren. Dat heb ik hedaan, maar nu krijg ik de volgende melding: "Got status code 500". Wat zou dat betekenen?