Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie valt stil op zwart scherm  (gelezen 561 keer)

Offline Nassara

  • Lid
installatie valt stil op zwart scherm
« Gepost op: 2012/02/16, 08:57:27 »
Hoi,

Ik probeer Ubuntu 11.10 te instelleren, doch deze blijft hardnekkig vastlopen. Ik heb al meerdere pogingen gedaan, met nieuwe downloads, met de alternate versie, met de amd64 (noodzakelijk voor mijn processor) en met de i386.

Wat er gebeurt: ik kan opstarten, krijg het paarse scherm te zien met het klavier en het ventje in een cirkel, als ik niets doe dan krijg ik even een cursortje op een zwart scherm, nadien valt het scherm weg. Wanneer ik in het paarse scherm op F6 klik, dan krijg ik nog even de keuzelijst ivm installeren of uitproberen, gelijk welke keuze eindigt uiteindelijk in het zwarte scherm...

In een eerdere poging is het me gelukt de installatie op te starten, maar halverwege bleef alles hangen... Moet ik aan een hardware-probleem denken? Ik heb enkel nog mijn moederbord, de videokaart en een harde schijf aangekoppeld. De installatie-versie staat op een USB...

Bedankt - Bart

Offline Ramana

  • Lid
Re: installatie valt stil op zwart scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/16, 09:42:34 »
Om zeker te weten of de USB-versie goed is zou je die kunnen testen met een andere PC (hoe is de USB-versie gemaakt?) Als dat in orde is moet het dus wel aan je hardware liggen. Je kunt 'n oudere versie van Ubuntu proberen (als het oude hardware betreft). Of misschien ff zonder videokaart.

Re: installatie valt stil op zwart scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/16, 09:47:09 »
Misschien toch maar via de CD/DVD proberen te installeren.

En het is goed mogelijk dat je USB device niet goed gemaakt is, zoals Ramana al zegt.
Hardwareprobleem is mogelijk, maar even goed al uitzonderlijk.

Misschien even je specificaties opgeven zodat we kunnen meedenken of het daar aan ligt.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort