Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN/PPTP/Terminal Server Client: ik kom er niet uit  (gelezen 24305 keer)

Azalin

• Gast
VPN/PPTP/Terminal Server Client: ik kom er niet uit
« Reactie #50 Gepost op: 2007/06/06, 23:06:08 »
Kan goed zijn dat je Router alles tegenhoudt, dan heb je sowieso geen firewall nodig :) en dan zul je in Windows dezelfde resultaten zien.

Offline Els

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2007/06/06, 23:35:39 »
Citaat van: Azalin
...en dan zul je in Windows dezelfde resultaten zien.
Klopt :) Nooit geweten! Dan kan ik Sygate dus eruitgooien? Da's wel fijn.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #52 Gepost op: 2007/06/06, 23:42:21 »
Citaat van: Els
Klopt :) Nooit geweten! Dan kan ik Sygate dus eruitgooien? Da's wel fijn.
Zou ik niet doen. Sygate controleert op twee richtingen; de router houdt alleen maar binnenkomend verkeer tegen, en Sygate kijkt ook naar het uitgaande verkeer.

De Ubuntu softwarematige vuurmuur houdt ook alleen maar de boze buitenwereld tegen. Het ontbreken van een controle op wat er van binnen naar buiten gaat, is in Linux geen probleem. Daar komt immers geen spyware en malware in voor, die naar buiten seint. Maar bij Windows is dat een heel ander verhaal.....

Groet, Pjotr.

Offline Els

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2007/06/06, 23:46:51 »
O ja natuurlijk, da's waar. Bedankt!

Azalin

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 2007/06/07, 07:39:30 »
Ah, Sygate is een firewall voor Windows, ik begreep hem al even niet :) Maar in Windows kun je maar beter jezelf inderdaad zo goed mogelijk beschermen , precies wat Pjotr123 zegt. Windows is vatbaar voor software die uit kan bellen, daar gebruik je Sygate dan voor ... in Linux is dit (nog) niet nodig.

Offline Els

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2007/06/08, 11:44:02 »
Nu heb ik iets stoms gedaan, in de instellingen van de TSClient de schermgrootte op 1024x768 gezet (dat is de resolutie van mijn laptopscherm). Nu vult het externe bureaublad mijn hele scherm en kan ik niet meer bij mijn eigen desktop... dus ook de TSClient niet beëindigen. Of is er een sneltoets waarmee ik kan schakelen tussen de externe desktop en de mijne? Anders kan ik niets anders bedenken dan de laptop gewoon maar uit te zetten, maar dat zal wel niet zo goed zijn.

Azalin

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 2007/06/08, 11:52:09 »
In de client kun je bij Start>Verbinding verbreken kiezen (waar normaal gesproken shutdown/afsluiten zou staan) en als er geen Verbinding verbreken staat (dat gebeurt wanneer je op de console bent ingelogd) dan kun je gewoon afmelden doen en dan wordt je vanzelf uit de TSclient gegooid...

Offline Els

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2007/06/08, 11:56:15 »
Ha Azalin, jij bent snel :) Maar ik kan helemaal niet bij de client... het enige dat ik nog zie is mijn externe bureaublad :(

Edit: haha, ik zie nu ineens dat het onderwerp van dit topic wel héél letterlijk weer klopt :)))

Azalin

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 2007/06/08, 12:12:19 »
Hehehe. Maar ik bedoelde ook je externe bureaublad. Ga maar eens IN je externe bureaublad naar Start (je weet wel, die lelijke knop met dat raampje ernaast ;-) )

Offline Els

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2007/06/08, 12:21:01 »
Duh! Dank je wel :)

Maar er is dus geen sneltoets om te wisselen?

Azalin

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 2007/06/08, 14:04:33 »
Ik las op het engelse forum het volgende:
Citaat
Any idea how to exit full screen mode in tsclient?

Found it myself - CTRL-ALT-ENTER
Bron: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=2107020&postcount=3

Wellicht is dit meer wat je bedoelt...?

Offline Els

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2007/06/08, 14:50:11 »
Hoi Azalin, bedankt. Sorry dat ik te lui was om zelf te zoeken. Ctrl-alt-enter werkt niet. Het zou makkelijk zijn geweest als er een manier was om te wisselen, omdat ik dan niet steeds opnieuw verbinding hoef te maken. Maar het is geen halszaak hoor ;)

Azalin

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 2007/06/08, 15:48:38 »
ctrl-alt-enter werkt blijkbaar ook alleen als je echt fullscreen zit, en niet een desktop die net zo groot of groter dan je huidige hebt opgegeven. Maar anders geef je toch een desktop op die wat kleiner is dan je normale desktop??

Offline Els

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2007/06/08, 16:32:55 »
Raar. Met ctrl-alt-enter krijg ik heel even in een flits mijn eigen desktop te zien, te kort om ook maar iets te doen, en dan meteen weer de externe.
En ook raar is dat in het begin de externe desktop wel fullscreen was, maar het onderste gnomepaneel was nog zichtbaar, zodat ik daar tsclient kon sluiten. Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar dat lukt me niet meer, het is of echt helemaal fullscreen, of 800x600, en dat is wel weer erg klein.
Maar zoals ik al zei, het geeft niet echt, met Start > verbinding verbreken gaat het ook.