Zo, daar ben ik weer
Nu met Feisty. Met elke nieuwe versie kom ik weer een stapje verder (heb nu zelfs m'n draadloze netwerkkaart mét WPA aan het werk wat nooit eerder gelukt is), maar helaas nog steeds geen VPN.
Azalin, kun je me nog een beetje helpen? Ik heb gedaan zoals hier beschreven, dat werkte nog niet, en toen zoals jij hiervoor schreef pptp-linux geïnstalleerd. Heb jij ook pptpconfig geïnstalleerd? In dit topic op het engelstalige forum lees ik verschillende keren dat je dat niet moet gebruiken.
Het probleem is (en dat wordt in laatstgenoemd topic vaker genoemd) dat in de NM applet helemaal geen optie voor VPN connections zit. Ik kan alleen maar 'Manual configuration' kiezen en dat is de normale netwerkconfiguratie. Hij zegt 'geen netwerkverbinding' terwijl ik die wel heb. Wel zit in het menu onder Toepassingen > Internet: VPN Connection Manager (PPP generic), maar er gebeurt niets als ik dat kies.
Hoe nu verder?
Hoi Els,
mij is het ondertussen allemaal gelukt. Wanneer ik nu een VPN verbinding wil maken zet ik Firestarter uit en dan kan hij verbinden EN kan ik een terminal service openen.
Wat ik heb geinstalleerd is network-manager-pptp, dan even opnieuw opgestart, als je dan met je LINKER muisknop op de network manager applet in je Trayicon klikt, dan zou je onder Bekabeld netwerk, VPN verbindingen moeten zien of kunenn maken.
IK heb wel van mensen gehoord die dat helemaal niet zag, maar die hebben dan via Systeem > Beheer > Netwerk hun netwerk ingestelt, dat moet je dus niet doen als je Network Manager wil gebruiken. pptpconfig is door network-manager-pptp overbodig geworden.
Als jij alleen maar Manual Configuration hebt, dan heb je denk ik buiten network manager om je netwerk geconfigureerd. Als je Network Manager wil gebruiken, dan moet je zorgen dat je /etc/network/interfaces zo goed als leeg is. ZOu je die eens kunnen plaatsen hier?