Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: disk check loopt vast + grub doet raar  (gelezen 722 keer)

gertjan

• Gast
disk check loopt vast + grub doet raar
« Gepost op: 2007/02/12, 17:48:14 »
hey,

enkele dagen geleden heb ik ubuntu opnieuw geinstalleerd, na een format en ook een verse installatie van windows xp.

Nu geeft grub plots meer mogelijkheden, nl 2x ubuntu en 2x ubuntu-recovery-mode, maw hij geeft volgend lijstje:

- ubuntu
- ubuntu recover
- ubuntu
- ubuntu recover
- ubuntu memtest
- windows xp

als ik een van de ubuntu's kies loopt hij vast bij een diskcheck bij opstarten, waarom hij die plots uitvoert weet ik ook niet. ik heb ook niet liggen rommelen met mijn partities ofzo...

waar ligt het probleem en kan ik dat oplossen zonder een nieuwe installatie?

groeten

Aline

• Gast
disk check loopt vast + grub doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/12, 18:18:47 »
Citaat van: gertjan
Nu geeft grub plots meer mogelijkheden, nl 2x ubuntu en 2x ubuntu-recovery-mode, maw hij geeft volgend lijstje:

- ubuntu
- ubuntu recover
- ubuntu
- ubuntu recover
- ubuntu memtest
- windows xp
Waarschijnlijk heb je dus net een update van de kernel gehad. De oude versie blijft staan (met zijn recovery mode) tenzij je die zelf uit de lijst verwijderd.

Citaat van: gertjan
als ik een van de ubuntu's kies loopt hij vast bij een diskcheck bij opstarten, waarom hij die plots uitvoert weet ik ook niet. ik heb ook niet liggen rommelen met mijn partities ofzo...
Ik neem aan dat je partities als ext3 geformatteerd zijn (dat is vrij standaard). Dan krijg je een check opgedrongen na 30 keer opnieuw opstarten. Dat is ook niet verkeerd, vind ik. Je zegt dat die check vastloopt?? Wat is de foutmelding dan? Of was je gewoon ongeduldig :)