Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moonlight installeren:  (gelezen 11246 keer)

Offline vragen

• Lid
Moonlight installeren:
« Gepost op: 2012/01/29, 19:45:27 »
http://go-mono.com/moonlight/download.aspx

Google Chrome wil deze niet downloaden. Wanneer ik via Opera download dan moet ik uitpakken maar dan lukt me niet dit programma te installeren. Is hier een oplossing voor?

Offline RikRik

• Lid
Re: Moonlight installeren:
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/29, 19:58:06 »
Gebruik Firefox

« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/29, 20:09:23 »
Let wel op; moonlight is niet compatible met firefox 9!!!

En aangezien firefox 9 van de week ook voor ubuntu 10.04 is uitgerold zal je het eigenlijk zonder moonlight moeten doen.

Offline ThomasN

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/29, 20:29:27 »
Let wel op; moonlight is niet compatible met firefox 9!!!

Je kunt Moonlight nog wel gebruiken in Firefox, als je eerst de add-on add-on compatibility reporter installeert. Moonlight wordt momenteel niet verder ontwikkeld, dus je kunt beter naar alternatieven zoeken. Waar heb je Moonlight precies voor nodig?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/29, 20:31:15 »
Moonlight is zo dood ls een pier, en veroorzaakt hoofdzakelijk storingen in Firefox. Niet installeren dus....

« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/29, 20:33:01 »
Deze plugins moeten volgens de maker werken tot en met Firefox 19.
Eentje voor 32bits (i586) en eentje voor 64bits (x86_64)
Nadeel:
Bij elke update van Firefox moet je weer her-installeren.
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/mandrakeclubnl/miscellaneous/Plugins/
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/29, 21:16:20 »
Moonlight is zo dood ls een pier, en veroorzaakt hoofdzakelijk storingen in Firefox. Niet installeren dus....

Je bent anders de eerste die over een storing aangaande dat begint... Nuja, voor sommige dingen is Moonlight toch echt nog nodig, hoofdzakelijk in NL eigenlijk (bijv. SBS Uitzending Gemist die puur op Silverlight draait en prima met Moonlight draait).

« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/29, 21:17:10 »
http://go-mono.com/moonlight/download.aspx

Google Chrome wil deze niet downloaden. Wanneer ik via Opera download dan moet ik uitpakken maar dan lukt me niet dit programma te installeren. Is hier een oplossing voor?

Moonlight werkt pas in Opera als je hem in Firefox hebt geïnstalleerd. Opera scant hem dan als een Firefox-plugin en werkt prima met Moonlight :)

« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/07, 19:36:52 »
de beta werkt wel in firefox 10...

« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/13, 22:49:34 »

Ik weet dat je dat eerst wel op je site adviseerde om te installeren als vervanger van Silverlight. En daar sprak je niet over storingen of zo iets. Waarom nu ineens wel? Ik heb een hoop gedaan met behulp van die site, maar als je nu ineens tegenstrijdigheden gaat rondstrooien... Niks persoonlijks hoor, reageer allee op je bericht.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/13, 22:51:23 »

Ik weet dat je dat eerst wel op je site adviseerde om te installeren als vervanger van Silverlight. En daar sprak je niet over storingen of zo iets. Waarom nu ineens wel? Ik heb een hoop gedaan met behulp van die site, maar als je nu ineens tegenstrijdigheden gaat rondstrooien... Niks persoonlijks hoor, reageer allee op je bericht.

Over tegenstrijdigheden kunnen we nog wel even doorgaan, N.N.   ;)

« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/13, 23:10:59 »

Omdat Moonlight dood is verklaard door de developers: http://lists.ximian.com/pipermail/moonlight-list/2011-December/001392.html

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/14, 09:10:53 »
Helaas is de wereld nog niet geheel op de hoogte van het feit dat Silverlight een doodlopende weg is. Het blijft dat HBO-go wat nu net in Nederland uitgerold wordt voor de PC gebruikt maakt, jawel hoor, van Silverlight. :evil: :evil:  Linux wordt geheel niet ondersteund (dat hebben we meer gehoord) maar als je een Android tablet hebt dan kan je er weer wel gebruik van maken (zonder silverlight of moonlight dus). Ik snap dat de voormalige ontwikkelaars van Moonlight niet langer aan een dood paard gaan trekken maar voorlopig zitten we natuurlijk nog wel een jaar of twee te kijken met Silverlight only sites die het licht nog niet gezien hebben. :evil:

« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/14, 10:26:41 »
Android? Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar op Android heb je ook alleen maar het dood verklaarde Moonlight.

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/14, 11:28:50 »
IK heb het ook maar van de Go website: Is HBO GO alleen beschikbaar op de computer?
HBO GO kun je via de computer gebruiken, maar is ook beschikbaar via uw mobiele telefoon, tablet en bepaalde geschikte televisies (Smart TV en internet ready tv’s), zodat je HBO GO en de content daarop via elk voor internet geschikt apparaat kunt bekijken.
Ik heb nog geen tablet, maar mijn telefoon (android) gebruikt volgens mij geen Silverlight of Moonlight.Er wordt een app gebruikt, zal ik even induiken De HBO GO App wordt op twee verschillende platformen aangeboden:
- Android 2.x, Android 3.x voor Android mobiele telefoons en tablets - iOS 4.x, iOS 5.x voor iPhone, iPad en iPod Touch.

En dit is de link: http://www.itshbo.nl/portable
« Laatst bewerkt op: 2012/02/14, 11:33:16 door Wout55 »

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/14, 17:55:26 »
de beta werkt wel in firefox 10...

Net een update binnen (firefox restart required ben ik daar blij mee?) 10.0.1 is weer niet compatible met de betaversie.

Nu ja, laat dat moonlight maart lekker afsterven samen met silverlight....
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/14, 18:32:15 »
Dat blijft wel zo als er geen nieuwe update meer komt. Maar als je eerst de add-on compatibility reporter installeert en hem dan vervolgens onder de plugins weer als compatibel aanmerkt dan doet hij het weer. Bij mij draait hier SBS gemist als een zonnnetje.

« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/14, 18:47:54 »
IK heb het ook maar van de Go website: Is HBO GO alleen beschikbaar op de computer?
HBO GO kun je via de computer gebruiken, maar is ook beschikbaar via uw mobiele telefoon, tablet en bepaalde geschikte televisies (Smart TV en internet ready tv’s), zodat je HBO GO en de content daarop via elk voor internet geschikt apparaat kunt bekijken.
Ik heb nog geen tablet, maar mijn telefoon (android) gebruikt volgens mij geen Silverlight of Moonlight.Er wordt een app gebruikt, zal ik even induiken De HBO GO App wordt op twee verschillende platformen aangeboden:
- Android 2.x, Android 3.x voor Android mobiele telefoons en tablets - iOS 4.x, iOS 5.x voor iPhone, iPad en iPod Touch.

En dit is de link: http://www.itshbo.nl/portable
Die apps zijn gebouwd op Java dan, meer verklaring nodig? ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/14, 18:50:17 »
Hij zal op de een of andere manier moeten renderen, voor mij is die verklaring wel genoeg.  ^-^
Ik heb zeker iets gemist want SBS gemist is nu weer op Flash verkrijgbaar. Voor de liefhebbers, die site waar je de prachtproducten van RTL kan bekijken, is ook weer in de lucht.

« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/14, 20:00:02 »
Behalve Peter R De Vries van SBS want die is wel alleen nog in Silverlight, maar Moonlight doet het daar gelukkig prima.

« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/14, 20:12:29 »

Net een update binnen (firefox restart required ben ik daar blij mee?) 10.0.1 is weer niet compatible met de betaversie.

Weet je het zeker? Bij mij doet ie het wel namelijk in 10.0.1.

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #21 Gepost op: 2012/02/14, 21:54:26 »
Dat blijft wel zo als er geen nieuwe update meer komt. Maar als je eerst de add-on compatibility reporter installeert en hem dan vervolgens onder de plugins weer als compatibel aanmerkt dan doet hij het weer. Bij mij draait hier SBS gemist als een zonnnetje.

Yep daar zit het hem in.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

« Reactie #22 Gepost op: 2012/02/15, 12:46:25 »

Bij mij deed ie het ook niet meer na de update van FF, dus dallco heeft wat dat betreft wel gelijk. Jij hebt zeker die add-on comptaibility reporter geinstalleerd?

« Reactie #23 Gepost op: 2012/02/15, 12:49:57 »

Bij mij deed ie het ook niet meer na de update van FF, dus dallco heeft wat dat betreft wel gelijk. Jij hebt zeker die add-on comptaibility reporter geinstalleerd?

Vreemd genoeg niet, ook gekeken bij geinstalleerde add-ons maar niks gevonden. ???
« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 12:53:15 door Luckiboy »

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2012/02/15, 12:56:13 »
Inderdaad vreemd, wat staat er dan in het add-on beheer bij Moonlight?

« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 12:57:50 door Wout55 »