Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Netwerkserver is geschikt voor UPC Thomson HD decoder  (gelezen 964 keer)

Offline koopman4

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Welke Netwerkserver is geschikt voor UPC Thomson HD decoder
« Gepost op: 2012/01/25, 15:51:19 »
Zelf heb ik een Humax 5200 en Ziggo als Provider, zodat het mogelijk is met FTP Filezilla, bestanden van de Humax naar de PC te halen en op te slaan.

Mijn zwager woont in het UPC gebied en heeft een Thomson HD decoder 160GB met netwerk aansluiting.
Mijn vraag is nu kan hij ook met FTP Filezilla server bestanden binnenhalen. wat moet hij dan als gebruikersnaam opgeven.
Als bovengenoemd niet mogelijk is, is er dan een andere FTP Server, graag nader uitleg, of Handleiding PDF.

Gerard.

Offline Buzzin

• Lid
Re: Welke Netwerkserver is geschikt voor UPC Thomson HD decoder
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/25, 17:33:33 »
De vraag is eerder of het apparaat het wel ondersteunt.
Dit kun je beter vragen op een forum voor kabel ontvangers.

Het apparaat moet in dit geval de server zijn, het programmatje dat je op je pc gebruikt is een client....
Op zich kan elke ftp client bestanden lezen vanaf een ftp server.

De gegevens voor het inloggen op het apparaat (als het al kan) zul je of uit het apparaat zelf ergens moeten halen (menu of webinterface) of op een kabel forum ofzo.
Bedenk ook dat lang niet alle ontvangers met een ethernet aansluiting deze gebruiken (de Humax van m'n vader heeft wel een netwerkpoort, maar je kunt er niets mee)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline koopman4

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/26, 20:11:26 »
Bedankt voor je bericht zal verder gaan kijken, maar welk forum b.v. ik denk niet die van Ziggo.
Is de Humax van je vader op Ziggo aangesloten, om welk type nummeer gaat het, want de 5100 en 5200 functioneren wel met FTP.

Gerard.

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/26, 23:03:48 »
http://ziggo-gebruikers.nl (zo maar iets dat ik op google vond)
voor reviews vond ik http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ altijd heel goed.
Maar zelf heb ik nu net als mijn vader digitale tv rechtstreeks in de tv zitten....geen gehannes met losse kastjes meer :)
(nou ja, alleen nog voor satelliet tv....)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer