Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu + WinSCP  (gelezen 760 keer)

Offline RogierVLD

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu + WinSCP
« Gepost op: 2012/01/23, 11:15:42 »
Hoi,

Ik maak volgens mij ergens een denkfout als het gaat om rechten van bestanden en mappen. Ik heb vooral problemen met WinSCP en dan met toegangsrechten en dan vooral als ik met verschillende users werk.

Stel persoon A upload een bestand, en persoon B wil het bestand overschrijven. Persoon B moet eerst het bestand wissen. Persoon A en B hebben dezelfde rechten op Ubuntu.
Ik vrees dat er iets gebeurd met groepsrechten. WinSCP heeft altijd de groep users mee. Het liefst zou ik een andere groepsnaam meesturen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.

Rogier

Offline Buzzin

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Ubuntu + WinSCP
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/23, 22:45:08 »
1. de instellingen op de server bepalen welke groep de bestanden uiteindelijk krijgen....daar kun je via WinSCP niets aan doen
2. Je moet in winscp uitzetten dat deze rechten wil veranderen....dat werkt niet en geeft alleen maar errors (tenminste, afaik)
3. zolang gebruiker B schrijf rechten heeft over het bestand kan hij het weggooien of overschrijven.

4. WinSCP heb ik er bij m'n vorige baas uitgegooid, FileZilla werkte veel beter en stabieler.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer