Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Hang in" boot  (gelezen 665 keer)

Offline an3se

• Lid
'Hang in" boot
« Gepost op: 2012/01/23, 11:08:35 »
Hallo,
Ik heb Ubuntu 10.4 (v.10.10 op mijn nieuwe Asus eeePC 1015BX C60 geïnstalleerd om deze te proberen.
En ik vindt het werkelijk perfect, echter zijn er voor mij 2 punten waar ik problemen mee heb;
1) Als ik afsluit met "uitschakelen' is er geen probleem. Bij het gebruik van de 'pauzestand' en 'slaapstand' echter is er een groot probleem t.w. start niet meer op ! Ik moet de PC geheel resetten om weer te op te kunnen starten.
2) Ik ben de enige gebruiker van deze netbook en is het steeds moeten inloggen erg lastig en kan voor deze versie nergens vinden hoe dit uit te schakelen.
Hulp in deze zeer gewenst....bij voorbaat dank.

Re: 'Hang in" boot
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/23, 11:40:35 »
wachtwoord uitschakelen pauzestand/ slaapstand :

alt f2 > gconf-editor > apps > gnome-power manager > lock > vinkje weg bij hibernate en suspend

alt-f2 is een toetsencombinatie om het uit te voeren venster te openen.  

Pauzestand zou in principe goed moeten werken wanneer je je deksel dichtklapt. Maar sommige hardware loopt het niet altijd naar wens. Dus in engergiebeheer kan je een paar settings uittesten. Een gewone boot van Ubuntu 10.04 (of is het nu 10.10 ???) duurt in feite niet zo lang. De slaapstand raad ik volledig af. Gewoonlijk, om uit de pauzestand te komen, gaat het automatisch maar soms moet je even op de aan/uit knop van de laptop kort indrukken.

Loopt het niet zoals verwacht, zet dan in je settings dat wanneer je de laptop sluit dat deze gewoon afsluit en niet meer dan dat.

Je kan instellen of je automatisch inlogt of met een wachtwoord. Systeem -beheer -aanmeldscherm
« Laatst bewerkt op: 2012/01/23, 11:50:48 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline an3se

• Lid
Re: 'Hang in" boot
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/24, 13:40:03 »
Bedank voor de snelle reactie, beide suggesties werken echter niet deze Asus netbook, helaas.

MVG.Roelof Andriese.