Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwsgroep: Kan alleen plaatsen niet lezen?  (gelezen 613 keer)

Offline vragen

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Nieuwsgroep: Kan alleen plaatsen niet lezen?
« Gepost op: 2012/01/21, 22:19:04 »
Bij de nieuwsgroep news.chello.nl of news.upc.nl kan ik wel berichten plaatsen maar wanneer ik nieuwsberichten wil lezen krijg ik de melding: "There are no new messages on the server" dit terwijl ik gekozen heb om alle berichten te downloaden. Hoe kan dit?

Gekozen voor zowel: download all headers en geprobeerd te kiezen voor download 500 headers. Hij zegt bij de test nieuwsgroep: There are 703 new message headers to download for this newsgroup. Als ik dat dan vervolgens kies gebeurd er niets.

Wanneer ik voor een andere nieuwsserver kies dan UPC dan werkt het wel goed.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/21, 22:32:35 door vragen »

Offline jan11000

• Lid
Re: Nieuwsgroep: Kan alleen plaatsen niet lezen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/21, 22:56:53 »

Wanneer ik voor een andere nieuwsserver kies dan UPC dan werkt het wel goed.
Je zegt zelf de oplossing. Een andere server.
Vaak hebben providers slechte servers.

Let op bij het kiezen van servers. Je hebt hoelang je terug kunt downloaden(met nzb van een zoek site). En je hebt hoe lang de retentie is, dit is de headers ophalen(dat je zelf kunt zoeken in een groep).

Indien je goede usenet(nieuwsgroepen) wilt hebben, dan zul je een betaalde server moeten pakken.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453021
Indien je de laatste baldzijden leest, dan zie je welke goed zijn, op dit moment. Sluit ook nooit voor langere tijd af, want de server kan zeer slecht worden, en dan heb je al voor 1 jaar betaald.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/21, 22:59:31 door jan11000 »

Offline vragen

• Lid
Re: Nieuwsgroep: Kan alleen plaatsen niet lezen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/21, 23:43:48 »
Ik heb nu gekozen voor een gratis nieuws server, want zo vaak zit ik er ook niet op. Gelukkig zijn er ook gratis nieuws servers. Wel heb ik een abuse gestuurd n.a.v. een nieuwsbericht dat ik er opgezet had, iemand ging mijn mail adres zomaar gebruiken met mijn naam. Maar dat bleek te zijn van Giganews waar ik aan dacht is dat misschien UPC mij mogelijkerwijze geblokkeerd heeft. Dus toen heb ik gebeld met UPC. Ik heb anders nooit problemen gehad met de nieuws server van UPC, heeft altijd naar behoren gewerkt!