Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taalinstelling  (gelezen 424 keer)

Offline vissertw

  • Lid
Taalinstelling
« Gepost op: 2012/01/19, 12:54:28 »
Hallo,

Ik heb met één en dezelfde installatieschijf Edubuntu op een laptop en PC gezet voor de kleinkinderen.
Nu doet het feit zich voor dat het rekenprogramma voor kinderen Tux Math op de PC engels in het menu weergeeft en op de laptop staat daar chinees of iets daarop lijkend.
Ik heb het met taalinstellingen nog niet kunnen aanpassen.
Ook verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen, het blijft chinees.
Het gekke is dat doorklikken in het programma wel de nederlandse tekst geeft zoals optellen tot 10 bv.
Wie weet raad?

Ton.

Offline JvH

  • Lid
Re: Taalinstelling
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/19, 13:44:33 »
Welke versie van Edubuntu gebruik je?
Had je tijdens de installatie internetverbinding? Zo niet, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je nog niet de volledige Nederlandse taalpakketten binnen hebt.
Ik heb geen ervaring met Edubuntu, maar als dat (ongeveer) hetzelfde werkt als de pre-Unity versies van Ubuntu, dan zou je hiermee uit de voeten moeten kunnen:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Stel-alles-goed-in-op-Nederlands

Stukje komt van de Computertip-site van een gewaardeerd forumlid, Pjotr.

Offline vissertw

  • Lid
Re: Taalinstelling
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/19, 16:07:23 »
Ik gebruik de nieuwste versie, op beide systemen geinstalleerd met dezelfde DVD en werkende internetverbinding, en ik weet zeker dat alles goed op nederlands staat.
Het is natuurlijk ook helemaal vreemd dat die chinesche tekens in het hoofdmenu van dat programma staan, als je verder klikt staat er weer nederlands.
Maar we blijven verder zoeken.
Overigens heb ik de indruk dat het eigenlijk gewoon Ubuntu is met een groot educatief pakket.

Ton.