Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch Steam naar Linux  (gelezen 62839 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #200 Gepost op: 2012/11/22, 22:31:24 »
Hehe, ik heb me gisteren ook Killing Floor aangeschaft. Ik dacht om even te testen of het werkte, bleek dat ik ook al meerdere levels zombies had zitten neerknallen :).
Kan trouwens niet wachten tot Left4Dead2 beschikbaar is. Heb deze al een hele tijd geleden gekocht, dus wil het eindelijk ook spelen.

Daar zit ik ook op te wachten.
Heb het spel al een tijdje en ik speel het zelden maar is wel grappig om af en to eens te doen.


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #201 Gepost op: 2012/11/23, 14:31:46 »
Hmmm, ben eergisteren toegevoegd aan de linux beta. Bij mij staat Serious Sam nu ook in mijn library. Vaag, want ik heb dat spel nooit gekocht. Het lijkt erop dat het de volledige versie is.

Hij staat ook niet in de purchase history, terwijl de steam linux beta daar wel staat.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/23, 14:38:28 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #202 Gepost op: 2012/11/23, 20:02:12 »
Team Fortress 2 is er nu ook voor Steam Linux las ik net. Niet dat ik spel speel maar wellicht 1 van jullie? ;)

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #203 Gepost op: 2012/11/23, 20:36:59 »
Team Fortress is al van het begin van de beta beschikbaar voor de testers, sinds enkele dagen ook voor de anderen.

Serious Sam 3 is zover ik weet gratis voor de testers. Maar enkel tot de beta periode afgelopen is.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #205 Gepost op: 2012/11/23, 22:09:09 »
Straks een serious sam 3 installeren.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #206 Gepost op: 2012/11/23, 22:35:31 »
Serious Sam 3 is zover ik weet gratis voor de testers. Maar enkel tot de beta periode afgelopen is.

Ah, dat verklaart een hoop, naja dat wordt snel uitspelen dan. :P
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #207 Gepost op: 2012/11/24, 00:15:36 »
Hij staat nog 3 dagen voor 10 euro in aanbieding: http://store.steampowered.com/app/41070/

Dit is het zeker waard, ik amuseer me te pletter. Lekker over the top. Ik hoop dat ze de eerdere versies ook nog porten in de toekomst.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #208 Gepost op: 2012/11/24, 03:57:17 »
Op zich een leuk spel maar ik houd meer van de multyplayer deadmatch en dergelijke.
De single player vind ik er mooi uit zien maar niet echt leuk om heel de tijd te doen.

Moet nu nog kijken hoe het in Linux draait.
Word morgen want ik ga nu naar bed.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #210 Gepost op: 2012/11/25, 19:17:49 »
Zou ook dom zijn als ze dat doen want dan raken ze klanten kwijt.
Wilde ze het echt afgeschermd hebben dan hadden ze het wel anders gedaan.
Nu zien ze gelijk of het populair is of niet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #211 Gepost op: 2012/11/25, 20:16:25 »
Net op mijn pc begonnen met Seious Sam 3 te installeren in Linux.
Kreeg gelijk een update voor Steam binnen en Xubuntu heeft problemen met updaten dus die moet ik van de week eens gaan vervangen.
Eerst SS3 proberen in Linux en kijken hoe die frame rate is.
Moet in Windows ook nog een keer kijken want daar had ik 4 schermen en in Linux gebruik ik er maar 3 dus moet er 1 uit zetten in Windows en daarna beide kijken of ze over 3 schermen werken.
Zo niet, dan op 1 scherm.

Wie gebruikt er Big Picture?
Ik heb het net weer eens geprobeerd en ik kan het mooi op 1 scherm laten werken en als ik mijn tv erbij aansluit dan kan ik hem daarop laten draaien wat een stuk fijner is dan de desktop omgeving.
Op de desktop zelf verkies ik nog voor de gewone look.

Edit: Updaten gaat nu weer goed. Was een probleem met het software centrum wat niet goed was gegaan met een installatie.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/25, 20:56:41 door emiel1976 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #212 Gepost op: 2012/11/26, 03:27:59 »
Heb SS3 werkend gekregen.
Iedere keer als ik hem op startte wilde hij alle 3 de schermen gebruiken maar koos hij het rechtse scherm en dat werkte niet.
Heb dus eerst de schermen uit gezet en daarna de instellingen in het spel gewijzigd naar 1 scherm.
Dat opende dan in het meest linkse scherm, ook niet handig.
Toen gekozen voor om fullscreen uit te zetten en toen kon ik kiezen waar ik het scherm plaatste en dan op het venster rechtermuisknop en fullscreen en dan stond ie op het middelste scherm.
Dit werkt nu prima.

Heb de frames gekeken en dat is toch een stukje lager dan in Windows.
Heb nu wat dingen uitgezet vaan mijn OpenGL en wat lager gezet om betere prestaties te krijgen en alles stond kwa settings al wat lager dan in WIndows dus het is even kijken hoe dat uitpakt.
Ga morgen over 3 schermen proberen om te zien of dat werkt.


Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #213 Gepost op: 2012/11/26, 11:33:18 »
Vooral MSAA en Dynamic Shadows uitzetten geeft een enorme boost. Probeer ook eens de SS3 public beta, er zijn al heel wat verbeteringen doorgevoerd, vooral op performance gebied. In Steam rechtsklikken op SS3=>Eigenschappen=>Beta's, hij zal automatisch updaten.

Edit: vergeten te zeggen om ook de pakketjes libpci3 en libpci3:386 te installeren. Ook in CompizConfig Settings Manager onder de Composite plugin unredirect_fullscreen_windows inschakelen. Deze 2 tips hadden bij mij geen meerwaarde, maar bij sommige andere spelers wel.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/26, 11:36:08 door Nunslaughter »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #214 Gepost op: 2012/11/26, 12:13:25 »
Die schaduwen wilde ik al uit zetten, dat scheelt altijd veel en is 1 van de dingen die ik meestal als eerste uit zet als ik een te lage fps heb.
Zal die beta eens gaan proberen.

Ik heb geen compiz meer gelukkig. Ik draai Xubuntu 12.10 op het moment en gelukkig maken die geen gebruik van compiz wat op geen van mijn systemen echt goed wil werken.

Bij mij is het Xorg wat het probleem is.
Ik heb 2 video kaarten en dat werkt prima zolang je maar niet meerdere schermen er aan hangt want Xorg is daar niet voor gemaakt.
Het is dus wachten op Wayland wat er voor moet zorgen dat het wel goed werkt. Is alleen hopen dat Nvidia het gaat ondersteunen want de open drivers voor Nvidia zijn nou niet echt de beste.

Heb het spel over 2 schermen werkend gekregen maar over 3 lukte het niet omdat hij scherm 3 bij mij als begin scherm ziet.
Ga ze dus anders aansluiten aan mijn systeem.
Wel apart want in Windows geeft hij dat scherm als nummer 3 aan.
Dan moet het werken want over 2 werkt het ook prima alleen is het dan niet echt te spelen omdat het beeld in het midden word gedeeld.
Als het anders is aangesloten zou het ook over 3 schermen moeten werken.

Ga nog kijken of ik net als in Windows mijn tv erbij kan gebruiken.
Dan kan ik mijn contorler er aan hangen en de fullscreen optie op mijn tv proberen.
Alleen ben ik bang dat, dat weer een hele klus word.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #215 Gepost op: 2012/11/26, 12:18:27 »
As-we-speak is mijn zoon (een fervent gamer) van zijn game-PC een dual-boot 12.04 te maken. Het spel wat hij (nu) veel speelt (Team Fortress) is gelukkig al beschikbaar voor Steam4Linux en meer hoeft voor hem nu even niet; de rest komt vanzelf. En als dit goed gaat is het inderdaad Bye bye Windows (zijn woorden).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #216 Gepost op: 2012/11/26, 12:54:18 »
Dat zal wel goed gaan.
Kwa prestatie is het iets minder in Linux maar voor veel spellen maakt dat weinig tot niets uit en zal het niet merkbaar zijn.
Tevens zal het alleen maar beter worden.
Ik had wat problemen met SS3 vanwege de 3 schermen maar na het juist instellen start het nu probleemloos op. Kwam meer door andere dingen dan door Steam en het spel.

Spel installeren zoals het in Steam gaat en daarna op spelen klikken en het werkt.
Is niet zoals bij Desura dat je maar moet hopen dat het werkt en waarbij je nog van alles moet instellen.
Ik ben er eigenlijk wel zeer tevreden mee. Moet alleen nog iets vinden wat er voor zorgt dat hij niet achter mijn dock komt en dat het dock zich verbergt want dat gebeurd niet bij Steam.
Wel als ik het spel start maar niet bij het Steam scherm.


Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #217 Gepost op: 2012/11/26, 13:22:07 »
Hier in Desura geen enkel probleem anders. Gewoon installeren via de client, op spelen klikken en gaan met die banaan. Getest met verschillende games.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #218 Gepost op: 2012/11/26, 14:08:11 »
Hier in Desura geen enkel probleem anders. Gewoon installeren via de client, op spelen klikken en gaan met die banaan. Getest met verschillende games.

Ik ook maar een deel werkt niet gelijk.
Online werkt niet of geen audio en dan moet je zelf gaan zoeken wat het probleem is.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #219 Gepost op: 2012/11/26, 20:57:37 »
Emiel, de publicbeta van Serious Sam 3 is enkele uren geleden geupdate met enkele fixes voor multimonitor en XFCE. Misschien dat een of ander nu beter werkt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #220 Gepost op: 2012/11/27, 00:08:37 »
Emiel, de publicbeta van Serious Sam 3 is enkele uren geleden geupdate met enkele fixes voor multimonitor en XFCE. Misschien dat een of ander nu beter werkt.

Dan ga ik die eens proberen.
Zelf denk ik eerder dat het door de kunstmatige Xorg instellingen die ik heb moeten doen om het werkend te krijgen.
2 Schermen werkt namelijk met de standaard instellingen van Nvidia wel maar zodra ik 3 monitoren wil gebruiken dan word het een ander verhaal en moet ik Xorg met de hand aanpassen.

Maar zal morgen eens kijken. Ben benieuwd.
Speel meer spellen op 1 scherm omdat ze niet geschikt zijn voor meer schermen maar SS3 is dat wel en het is mooi als je het dan ook kunt gebruiken. Ziet er gewoon super uit en werkt gewoon fijn met 3 schermen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #221 Gepost op: 2012/11/27, 19:28:59 »
Emiel, de publicbeta van Serious Sam 3 is enkele uren geleden geupdate met enkele fixes voor multimonitor en XFCE. Misschien dat een of ander nu beter werkt.

Net geprobeerd en hij staart je vanzelf naar het software centrum om de missende dingen te installeren.
Daarna het spel opnieuw opgestart en op fullscreen gezet. Na ik de resolutie op 5760x1080 zette en apply drukte gingen de schermen van links naar rechts automatisch aan en had ik het spel over 3 schermen.
Echt super en ik heb de framerate in de gaten gehouden maar alles draaide net zo soepel als op 1 scherm. Komt denk ik ook omdat de andere schermen nog actief waren tijdens het spel.

Zo eens kijken hoe de framerate is.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #222 Gepost op: 2012/11/27, 19:54:25 »
Emiel, de publicbeta van Serious Sam 3 is enkele uren geleden geupdate met enkele fixes voor multimonitor en XFCE. Misschien dat een of ander nu beter werkt.

Net geprobeerd en hij staart je vanzelf naar het software centrum om de missende dingen te installeren.
Daarna het spel opnieuw opgestart en op fullscreen gezet. Na ik de resolutie op 5760x1080 zette en apply drukte gingen de schermen van links naar rechts automatisch aan en had ik het spel over 3 schermen.
Echt super en ik heb de framerate in de gaten gehouden maar alles draaide net zo soepel als op 1 scherm. Komt denk ik ook omdat de andere schermen nog actief waren tijdens het spel.

Zo eens kijken hoe de framerate is.

Edit:
Wilde het net weer starte en in eerste instantie starte het slecht op. Klikte daarna op het spel in mijn werk balk en toen ging hij wel naar 3 schermen.
In het spel zelf zag ik niets dan alleen een versnipperd beeld en na ik het terug op 1 scherm wilde zetten, liep alles vast.
Straks nog eens proberen om te zien waar het aan kon liggen.
Wel jammer want het werkte in eerste instantie zeer goed. Framerate was denk ik hoger want bepaalde dingen in het menu en na op esc drukken waren in die velden de frame rate ongeveer 20fps hoger dan ervoor.
Schermen geven trouwens mooi perspectief beeld net als in Battlefield 3.

Het is nog Beta dus het zal wel opgelost worden. Kan altijd nog naar hoe ik het eerst had zodat het weer werkt mocht het niet meer werken.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #224 Gepost op: 2012/11/29, 22:21:51 »
Hoef nu niet meer vanuit de terminal steam te starten.
Ben nu beta tester. =D

Ben nu Team fortress beta aan het installeren.
Tevens een update van Serious Sam 3 en hopelijk zorgt dat er voor dat ik het weer kan spelen over 3 schermen.

Heb nu ook Steam op mijn laptop in Mint 14 met Cinnamon gezet die ik zo ga testen.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/29, 22:26:25 door emiel1976 »