Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-tablet komt!!!  (gelezen 25325 keer)

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/12, 15:05:15 »
Ik heb vorig jaar iemand moeten helpen met het instellen en uitleg, de tomtec tablet werd de volgende dag alweer terug gebracht vanwege de slechte kwaliteit en beperkte mogelijkheden. B.v. lange nagel of stylus-pen is noodzakelijk om enigszins beweging op het scherm te krijgen.

Dat heeft sec te maken met de oplettendheid van de koper want er zijn 2 verschillende soorten schermen in omloop, en niet alleen bij de tables.
Je hebt resistief en capasitief .
Die 1e is de oude generatie en de laatste is de nieuwe generatie,
Op die 1e moet je hard drukken wil je uberhaupt dat er wat gebeurt.
Bij die 2e begint hij al te reageren als je met je vinger (of eender welk lichaamsdeel) in de buurt komt van het scherm.

Dus let voortaan op wat voor scherm het apparaat heeft.

@Vistaus
LOL til er niet zo zwaar aan
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/12, 16:21:34 »
Laten we het zo brengen: een capacatief scherm vergelijk je met een touchpad v/e laptop, een resistief scherm met zo'n MP3 touch-ding van de speelgoedwinkel. Al moet ik zeggen dat de Nokia N900 een zeer goed resistief scherm heeft, een lichte aanraking is al voldoende :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/12, 16:49:56 »
Net wat info gehad en gehoord dat ze Unity aanpassen aan de verschillende platformen en de kans is dus groot dat Unity op een tablet wat anders eruit zal zien dan op een desktop pc.

HP is geflopt, kun je allerlei argumenten tegen aan gooien en zeggen waar het allemaal door komt en dat de verkoop wat steeg maar dat doet er niet meer toe want het is er niet meer.

Rede waarom ik Windows 8 aan haal is niet omdat ze nu al verkopen want dat doen ze nog niet maar wel omdat ze nu al overal te zien zijn met Windows 8. Fabrikanten lopen al reclame te maken voor hun nieuwe ultrabooks met Windows 8 erop en oom tablets worden al vermeld.
Ja Apple is nog de grootste op de tablet markt waar op dit moment Android nog niets voorstelt in verhouding met Apple. Apple is daar al en ik zie mede door de naamsbekendheid die Microsoft al heeft, dat dit in hun voordeel kan spreken.
Tevens zijn fabrikanten bereid om Windows 8 tablets te maken.

Go Ubuntu tv op nu.nl met een artikel van een paar regeltjes. Dat maakt ze nu bekend en iedereen weet nu wat ubuntu is.
Begrijp mij niet verkeerd Vistaus maar ondanks dat ik het graag zie gebeuren dat ze naar alle platformen komen en dat ze op de desktop groeien, zie ik het op tablet's niet gebeuren.
Android heeft moeite om aan te halen bij Apple die op dit moment meer tablets verkopen dan alles Android tablets te samen doen en dan zou Ubuntu die een marktaandeel hebben wat veel kleiner is dan Android, nu ineens groot worden op de tablet. Nee dat zie ik niet gebeuren.
Ja Microsoft en Apple komen vanzelf in het nieuws maar daar doen ze ook wat voor en daar investeren ze ook een hoop geld in om dat voor elkaar te krijgen.
Vergelijk de presentatie van Windows 8 op CES 2012 eens met die van UbuntuTV en kijk eens wat die aan publiciteit hebben gehad en waarom ze dat hadden. Dan zie je gelijk dat Microsoft het groots aanpakt en niet zomaar in een standje gaan staan maar ook gelijk een presentatie geven. Dat zorgt er voor dat ze weer in het nieuws komen want als ze dat niet deden dan zou het een heel stuk minder zijn en krijg je net als Ubuntu een berichtje van een paar regels.
Reclame kost geld en dat naamsbekendheid komt niet vanzelf.
Zet een presentatie Cononical voor Ubuntu eens naast de presentatie van Microsoft hun Windows 8 presentatie.

Daarnaast wat is het wat RikRik zegt, welke winkel wil nog een Ubuntu systeem verkopen.
Mediamarkt heeft het in Nederland geprobeerd en is er mee gestopt.

Ik kan nog wel door gaan maar wees eens realistisch en zie eens in dat het allemaal niet zo makkelijk is als dat het lijkt.
Google tv was eerst geflopt en die proberen het nogmaals met een andere aanpak waarbij je, je Android apps ook op je tv kunt spelen en meer.
Dan heb je Apple tv die proberen alles in hun appstore te krijgen die al gigantisch groot is.
Dan komt Microsoft er nog aan die ook met iets bezig zijn om overal op te komen en die hebben al op hun Xbox veel dingen die ze aan kunnen bieden.

Ik ben wat terug houdend met al die plannen die ze hebben voor Ubuntu en ze moeten het wel doen willen ze straks nog mee spelen maar het zal niet makkelijk worden en ze moeten geld erin durven te steken.
Ik denk dat ze nu al weer een slag hebben gemist door niet op de CES een tablet te tonen.

@markba, Ik ben wat minder optimistisch en ik denk dat het voornamelijk aan de prijs, de reclame en aan de Linux gebruiker zal liggen of het zal slagen want als de huidige Ubuntu gebruiker het niet gaat kopen dan zullen ze het moeilijk krijgen.

« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/12, 18:48:16 »
Ik denk dat er wel een markt voor Ubuntu tablets is, alleen moet je Canonical niet gaan vergelijken met bedrijven als Google of HP. Dat is naar mijn mening totaal onzinning. Canonical is een minibedrijfje met voor de maat van het bedrijf, een grote groep Ubuntu gebruikers. Canonical hoeft maar een fractie van de hoeveelheid tablets aan de man te brengen als een megabedrijf als HP om een fatsoendelijk rendement te kunnen draaien. En gezien de vrij grote community denk ik dat ze een prima business model hebben om dat met succes te doen. Daarvoor hoeft de Ubuntu tablet echt niet in de supermarkt of bij de mediamarkt te liggen. ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/12, 18:50:18 door Thomas de Graaff »

« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/12, 19:39:23 »
Ik denk dat het niet zal slagen omdat ze te weinig apps zullen hebben.
Of ze moeten maken dat je ook Android apps kunt gebruiken op je Ubuntu tablet.

Ondanks dat zal het voor mij eerder een Windows 8 tablet worden, sorry.

Eigenlijk verwacht ik dat de hoeveelheid apps wel mee zal vallen.
Ervanuitgaand dat het puur Linux blijft heeft het voor een groot deel al een flinke voorsprong op bijvoorbeeld Windows 8.
Of het een hit wordt? Ik verwacht het niet, onbekend blijft onbemind. En ik denk niet dat Canonical op kan tegen het mediageweld van de andere tablets. Ik vrees dat 'de gemiddelde consument' het vooral zal beschouwen als onbekend en nep/namaak; rechtstreeks geïmporteerd uit China. Willen ze een kwalitatief goede tablet op de markt zetten, dan zal de aanschafprijs waarschijnlijk niet onder die van de concurrentie liggen. En waarom zou je zo'n vreemde tablet kopen als je voor hetzelfde bedrag 'het echte spul' hebt?

Ik wens ze trouwens alle succes en hoop dat het wat gaat worden. Maar als ik het realistisch bekijk, dan zijn hun kansen om met de grote jongens mee te spelen erg klein.

Overigens zal malware weinig uitmaken. Android is niet minder veilig dan Ubuntu. Android is nog steeds vrij veilig (zo overleefde het de Pwn2Own-wedstrijden, in tegenstelling tot de iPhone 4), maar de zwakste schakel zit nog altijd tussen de stoel en het toetsenbord. (spreekwoordelijk dan in dit geval).
Een app die alle toetsaanslagen logt en doorstuurt kan je gewoon maken voor Ubuntu. Ubuntu tablets zullen dus dezelfde zwakheden hebben als Android. (Dan wil ik even benadrukken dat Android wel degelijk een zeer veilig systeem is! Alleen geen enkel systeem is veilig voor phishing en malafide apps, die kan je net zo gemakkelijk voor iOS maken. Het verschil zit hem in de controle die vooraf uitgevoerd wordt op de applicaties)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/12, 21:26:43 »
"HP is geflopt, kun je allerlei argumenten tegen aan gooien en zeggen waar het allemaal door komt en dat de verkoop wat steeg maar dat doet er niet meer toe want het is er niet meer."

Ja, de verkoop is gestopt maar de softwareontwikkeling gaat door. Vandaag is zelfs webOS 3.0.5 uitgekomen, dus weer een update. Verders komen er eind dit jaar nieuwe webOS-devices en wordt webOS open source. De inhaalslag komt dus alsnog.

Hoe dan ook: ja, een paar regeltjes, soit. Maar het staat op nu.nl en dat is wat jij ontkende, dus zelfs al is het een paar regeltjes, dan heb ik nog steeds gelijk.

"Willen ze een kwalitatief goede tablet op de markt zetten, dan zal de aanschafprijs waarschijnlijk niet onder die van de concurrentie liggen."

Dan wil ik 1 bron horen die zegt dat Canonical de tablet gaat maken. Wie zegt dat bijv. Samsung of HTC geen Ubuntu-tablet gaat maken? Dat drukt de kosten al enorm.

"Tevens zijn fabrikanten bereid om Windows 8 tablets te maken."

Maar wie zegt dat dat aanslaat, emiel? Naamsbekendheid is niet alles. Kijk maar naar Windows Phone 7.5 Zelfs die overhyped Nokia Lumia 800 verkoopt slecht en die is toch echt enorm gepromoot. WP 7.5 slaat dus niet aan in de reguliere markt, wel onder een bepaalde doelgroep (al ga ik misschien een Lumia 800 nemen morgen).
Dus als ze daar al met verschillende fabrikanten en grote reclames geen voet weten te zetten, waarom zou het dan met Windows 8 ineens wel lukken? Wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat Win 8 net zo'n kleine kans heeft als Ubuntu.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/12, 23:17:27 »
http://www.infoworld.com/d/open-source-software/canonical-ceo-ubuntu-tablet-os-will-battle-android-ios-183456

een boeiend interview met  Jane Silber  van  Canonical Ltd

InfoWorld: Will you compete with Google Android, Apple iOS, and others?

Silber: Yes. And we think we can do that effectively  

Probeer het eens te lezen en als je de moeite hebt met Engels gebruik dan b.v google translate. Silber heeft hier een helder toekomstvisie  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/12, 23:26:00 door RikRik »

« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/13, 00:27:56 »
"InfoWorld: Do you have hardware vendors that are ready to do the Ubuntu tablets?

Silber: We are in conversation with multiple partners."

Daar heb je het mensen. Als volgens jullie geen enkele fabrikant geinteresseerd is, dan zouden ze ook geen gesprek aan gaan met Jane ofwel?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/13, 07:05:07 »
Even heel offtopic Vistaus: Wat voor WebOS spul komt er einde dit jaar uit?

« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/13, 09:54:37 »
Even heel offtopic Vistaus: Wat voor WebOS spul komt er einde dit jaar uit?

Dunno. In ieder geval een nieuwe tablet, dat is zeker, maar de rest wordt later dit jaar bekend gemaakt :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/13, 11:11:03 »
@Vistaus, doe eens gewoon quoten want dit leest voor geen meter.

Ik denk dat er wel een markt voor Ubuntu tablets is, alleen moet je Canonical niet gaan vergelijken met bedrijven als Google of HP. Dat is naar mijn mening totaal onzinning. Canonical is een minibedrijfje met voor de maat van het bedrijf, een grote groep Ubuntu gebruikers. Canonical hoeft maar een fractie van de hoeveelheid tablets aan de man te brengen als een megabedrijf als HP om een fatsoendelijk rendement te kunnen draaien. En gezien de vrij grote community denk ik dat ze een prima business model hebben om dat met succes te doen. Daarvoor hoeft de Ubuntu tablet echt niet in de supermarkt of bij de mediamarkt te liggen. ;)

Dat is niet helemaal waar.
De fabrikant moet een x aantal tablets maken om er een bepaalde omzet uit te halen.
Nu is dat makkelijk op te lossen door 1 tablet met meerdere software keuzes aan te bieden.
Maar als ze dat niet doen dan is het niet aantrekkelijk om een kleine oplage te maken.
De vrij grote community is nog geen garantie dat die ook allemaal een tablet met Ubuntu kopen.
En hoe groot is die groep Ubuntu gebruikers die zo trouw is aan Ubuntu dat ze ook voor een Ubuntu tablet gaan en niet voor 1 van de anderen?

Ze hebben nog geen tablet kunnen laten zien en dat is een grote misser geweest naar mijn mening.
Ja ze hebben binnen de Linux gemeenschap veel reclame maar dat hebben ze altijd wel als het iets is.
Alleen daarbuiten is de uitstraling veel te beperkt.
Vooral als ze met de iPad willen concurreren want dan kom je er niet met alleen de ubuntu aanhang.
Hoeveel van die nemen een tablet, dat zijn er minder dan die het thuis op een pc draaien.

Rede dat ik geloof dat Microsoft het met Windows 8 beter zal doen dan Android het nu doet op de tablet markt, komt door de vele onderzoeken die zijn gedaan waaruit blijkt dat zelfs ipad eigenaren wachten op een Windows tablet.
Veel mensen wachten met het kopen van een tablet tot dat Microsoft er mee komt.
Nou zal Vistaus komen met dat de telefoon niet zo goed loopt. Voor een deel klopt dat maar een telefoon is geen tablet.
Mensen zien de telefoon als iets wat los staat van een pc of tablet. De tablet zien ze meer als laptop zonder toetsenbord en omdat ze dat zo zien en men bekend is met Windows, wil men ook graag Windows.
Ja mensen willen graag met Windows werken, ik kan er ook niets aan doen.
Ze hebben maar 1 concurrent op de tablet markt en dat is Apple. Android komt niet van de grond zoals dat wel op het mobiel is en dat onderstreept nog maar weer eens dat men de tablet heel anders ziet dan de telefoon.

« Reactie #36 Gepost op: 2012/01/13, 12:05:33 »

Mensen zien de telefoon als iets wat los staat van een pc of tablet. De tablet zien ze meer als laptop zonder toetsenbord en omdat ze dat zo zien en men bekend is met Windows, wil men ook graag Windows.
Ja mensen willen graag met Windows werken, ik kan er ook niets aan doen.
Ze hebben maar 1 concurrent op de tablet markt en dat is Apple. Android komt niet van de grond zoals dat wel op het mobiel is en dat onderstreept nog maar weer eens dat men de tablet heel anders ziet dan de telefoon.

Deze uitspraken van jouw bestrijd ik volledig.
Dat zijn echt uitspraken van iemand die bekent is met wat er te koop is!

De mensen willen een leuk apparaat met leuke gadgets en het zal ze werkelijk worst zijn welk OS erop staat.

De meeste mensen weten niet eens welk OS ze gebruiken, getuige het aantal vragen die ik krijg om een AV programma op hun Tablet te zetten.
Waarna ik ze vertellen kan dat ze met Linux werken (cq Android) en dat er geen AV op hoeft of kan.

Ook de reacties van mensen ik wil er 1 hebben of wat werkt dat leuk he?
en vervolgens maken de dan de beweging met hun hand, het wipen en met de vingers om te vergroten/verkleinen.

Daarnaast zie ik de bewering dat er meer Apple (Ipad of Ipod) dan Android apparaten verkocht worden ?

Nou ik zou zeggen kijk eens rustig om je heen.

De werkelijkheid is dat de hele markt overspoelt word met Linux apparaten met? idd Android.
De verwachting was dat er eind 2011 minimaal 750.000 tablet's verkocht werden in Nederland.
Stel hier zitten 300 000 Ipad's in dan nog zijn er 450 000 tablets met Android verkocht.

De reden hiervoor is ook erg simpel.
Die dingen zijn HOT en het is een Gadget.
En Kinderen schreeuwen om zo'n ding tegen hun ouders.
De meeste mensen hebben niet het geld op de rug groeien, en dus?

Waarom een Tablet kopen ala Apple a €400.- - €500.- euri als je dit ding ook voor €99.- bij blokker, Bart Smid of Intertoys kan kopen ?

Dat ding werkt toch net zo goed en is net zo leuk en je kan er hetzelfde mee?

Wij de mensen die zich verdiepen in de hardware en software weten het onderscheid tussen een capacitief en resitief scherm.
Wij weten wat het verschil is tussen Android 2.2 en Android 4.0
of tussen Android versus Windows versus Apple.

Maar 90% van de mensen weten dat niet en dus kopen ze lekker dat goedkope apparaat.

Dus als Ubuntu met een tablet op de markt komt tussen de €99.- of €199.- euri zal dit goed verkopen zonder dat de consument in de gaten heeft wat voor OS erop zit.
Ze hoeven dan helemaal geen promotie te doen of reclame ervoor te maken.

En Apple of Windows blijven dan gewoon zitten met hun dure tablets.

« Reactie #37 Gepost op: 2012/01/13, 12:22:25 »
@ Emiel,
ik ben met je eens dat een fabrikant x tablets moet maken om er winst uit te halen. Maar Canonical is geen hardware fabrikant. Dus dat gaat niet op voor Canonical.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2012/01/13, 12:47:27 »
@ Emiel,
ik ben met je eens dat een fabrikant x tablets moet maken om er winst uit te halen. Maar Canonical is geen hardware fabrikant. Dus dat gaat niet op voor Canonical.

Nee maar wel voor de fabrikanten en die willen resultaten zien.
Waar zijn al die Linux systemen gebleven bij de mediamarkt? Allemaal weg omdat ze niet verkocht werden.
Dus ja ubuntu kan gratis zijn maar de fabrikanten willen omzet en meer niet en welke software ze gebruiken zal ze niets uit maken.

@Gandyman, op het moment verkoopt Apple iedere maand meer iPads dan dat er Android taablets bij elkaar per maand verkocht worden.
Op de telefoon zie je iets anders, daar zie je Android nog steeds flink groeien en is er in een aantal landen dat de iPhone minder hard groeit. Er zijn zelfs landen waar het tot een stilstand is gekomen in de groei van iPhones.
In de meeste landen in de EU loopt het markt aandeel van de iPhone terug. Dit is onder andere in Nederland en Duitsland zo.
In Engeland is het nog aan het groeien al als je wereldwijd kijkt is de groei van de iPhone stukken minder groot en groeien ze veel minder hard dan Android dat doet.
Bij de tablets is het een ander geval, ondanks dat de concurrentie met van alles komt zie je daar de groei van de iPad niet terug lopen. Daat is een heel ander beeld dan wat de telefoon laat zien.

Tevens het geen wat ik vertelde over dat Windows 8 de concurrent van Apple gaat worden op de tablet komt uit een onderzoek.
Daarin vroegen ze ook naar of ze al een tablet hadden, welk tablet ze hadden en wat ze zouden doen als Microsoft met een tablet zou komen.
Resultaten waren dat de meeste mensen die nu geen tablet hebben en er wel 1 willen, dan voor een Windows tablet gaan.
Tevens was ruim 30% van de iPad gebruikers van plan over te stappen naar de Windows tablet.
Rede voor waarom men voor de Windows tablet koos was omdat ze Windows van hun pc kende en er van uit gaan dat ze dat dus ook wel zouden kennen.

Kijk wat uiteindelijk er mee gaat gebeuren hang af van wat er in de afgelopen tijd en komende tijd is gebeurd of gaat gebeuren. Het onderzoek is van de tijd dat men Windows 8 aan kondigde en dat Windows naar de tablet zou komen en daar zit nu dus wel een tijd tussen en veel is veranderd maar ik geloof niet dat het veel invloed heeft.
Ik denk wel dat de eigenaren van een tablet niet gelijk een Windows tablet zullen kopen en dat de groep die bij het geen blijven wat ze hebben, groter zal zijn dan wat toen uit het onderzoek kwam maar ik geloof wel dat als men de keus heeft uit de 3 systemen en met ubuntu de 4 systemen er meer voor de Windows tablet gaan dan voor 1 van de andere tablets.

« Reactie #39 Gepost op: 2012/01/13, 14:00:15 »
@emiel1976

Als je een vraag stelt in een onderzoek kan je de uitkomst al voorspelbaar maken.
Dus als er in de vraag staat Windows of Apple of Android weet je van te voren al dat mensen op Windows klikken.
Het waarom moge duidelijk zijn.
Mensen weten niet beter als dat er Windows bestaat, daar zijn ze mee opgegroeid.

Totaal onbetrouwbaar dus.

Nogmaals Mensen kopen een apparaat wat ze leuk vinden en kijken niet welk OS erop staat.
De mensen die wel kijken naar de specs van een apparaat en welk OS kan je op 1 hand tellen.
De rest kijkt alleen maar naar de prijs.

Citaat
Waar zijn al die Linux systemen gebleven bij de mediamarkt? Allemaal weg omdat ze niet verkocht werden.
Dus ja ubuntu kan gratis zijn maar de fabrikanten willen omzet en meer niet en welke software ze gebruiken zal ze niets uit maken.
Je hebt het hier over Computers en niet over Gadgets zoals Tablets.
Het zal de fabrikant een wortel zijn wat erop staat als het maar verkoopt, ditzelfde geld voor de winkels.
En dus als ze een PC aanbieden met A en dat loopt slechter dan B dan gaat B uit de schappen, logisch.
Hier heb je trouwens alleen last van in de landen waar Koppelverkoop mogelijk is.

Citaat
op het moment verkoopt Apple iedere maand meer iPads dan dat er Android taablets bij elkaar per maand verkocht worden.

Boute uitspraak, waar haal je die cijfers vandaan ?
Houd er rekening mee dat Apple maar 1 leverancier is die het moet opnemen tegen heel veel Chinese en Taiwanese leveranciers die tablets op de markt dumpen.
Dit pleit gaan ze nooit winnen.

Op dit moment kan ik al een Tablet 7" met android inkopen voor $65.-
Specs zijn niet geweldig 1Ghz CPU 512 Mem en resitief scherm.
En mensen gaan echt voor de prijs en niet voor kwaliteit.

Apple zal best wereldwijd goed verkopen, maar wat er atm gebeurd is door hun niet meer te stoppen.
1 van de grote puschers hierin is Samsung.

En daar komt nog bij dat Windows zichzelf de markt uit geflikkert heeft omdat die windows mobile versie zo verschrikkelijk rammelde.
Veel gebruikers zullen dus straks niet meer terug stappen op windows.
Bij ons waren er +200 telefoons in omloop met windows mobile erop, en na 1 1/2 jaar zijn deze allemaal vervangen door telefoons met Linux.
En niet voor nix, echt iedereen werd er stapelgek van.
Klein voorbeeld:
Met regelmaat voor je alle verbindingen met de masten.
Om die verbinding weer up te krijgen moest je de telefoon uitzetten, batterij eruit halen, terug stoppen en aanzetten.

En geloof me, niemand bij ons wil meer terug naar windows op hun telefoon.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/13, 14:05:28 door Gandyman »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2012/01/13, 16:31:39 »
@emiel1976

Als je een vraag stelt in een onderzoek kan je de uitkomst al voorspelbaar maken.
Dus als er in de vraag staat Windows of Apple of Android weet je van te voren al dat mensen op Windows klikken.
Het waarom moge duidelijk zijn.
Mensen weten niet beter als dat er Windows bestaat, daar zijn ze mee opgegroeid.

Totaal onbetrouwbaar dus.

Uhm als iOS gebruikers toch de voorkeur voor Windows geven dan weten ze wel degelijk wat het is.
En alleen al dat men reageert met dat men Windows wil, betekend dus dat Windows populairder is dan de rest.
Dus onbetrouwbaar vind ik het niet.
Als mensen zo open waren voor andere dingen, dan was Windows niet zo groot als het nu is.

En ja Apple verkoopt meer tablets dan alle officiele android leveranciers bij elkaar.
Let op dit is nog een bericht van een half jaar geleden maar er is niet veel veranderd.
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/7656/Verhouding-verkoopcijfers-iPadAndroidtablets-24-tot-1.html
Geen onzin dus.
Cijfers zijn nog niet veel veranderd, Android is wel wat gegroeid maar nog lopen ze achter op de iPad.

Dan kun je zeggen dat men een tablet als een gadget ziet en voor een deel is dat ook wel maar toch zien ze het anders dan een telefoon.

Dat het ze niet uit maakt wat er op staat klopt voor een deel. Bij pc's willen de winkels eigenlijk niets anders zien dan Windows.
Kwa tablets raden ze de iPad aan, ook als ze Android tablets verkopen.
En het zal ze niet uit maken wat het systeem is maar het maakt ze wel uit of ze het kunnen verkopen en daarom zijn ze gek op de iPad want die verkoopt zich zelf.

Cijfers wijzen het uit en ja voor velen hier op het forum is Microsoft de boeman maar voor heel veel meer mensen is Windows hun systeem waar ze bekend mee zijn en mee willen blijven werken.

En nogmaals een telefoon kun je niet vergelijken met een tablet.
Wat dichter bij elkaar staat en wat je niet alleen in de verkoop cijfers maar ook van verkopers hoort, is dat men tegenwoordig de tablet als vervanging van hun laptop nemen.
Ja ze zien het als gadget maar wel als een uitbreiding van het geen wat ze hebben en daar willen ze wel in een bekende omgeving in werken.

En ja ik zou nu wel een Windows telefoon willen.
Ik heb nu een Android telefoon maar om eerlijk te zijn vind ik de Windows telefoon veel fijner werken. Ook de iPhone vind ik beter werken maar er komt bij mij geen Apple meuk in huis dus dat gaat over.
Ook op de telefoon markt is Windows nog groeiende en ze lopen langzaam in op de iPhone al denk ik dat, dat nog wel even duurt voor ze op gelijke hoogte zitten.

« Reactie #41 Gepost op: 2012/01/13, 16:35:31 »
@ Emiel,

Waar zijn al die Linux systemen gebleven bij de mediamarkt?

Bij de mediamarkt liggen natuurlijk vooral de producten van de grote jongens die grote aantallen willen verkopen, de kiloknallers zeg maar. Mijn argument was nu net dat Canonical niet voor de massa hoeft te zijn om er toch winstgevend te kunnen zijn voor Canonical omdat ze nu eenmaal een klein bedrijf zijn gericht op software ontwikkeling.

Ik kan me voorstellen dat je de Ubuntu tablets bijvoorbeeld via de Canonical store kan bestellen. En als ze massaal gekocht worden, wat ik niet verwacht trouwens, dan kunnen ze altijd nog voor de massa gaan. Maar in eerste instantie hoeven geen massa's te verkopen om hun aandeelhouders tevreden te stellen. En de fabrikanten? Ach, die leveren best kleinere aantallen tablets als iemand die wil hebben, en misschien zelfs nog met een aanepast hoejes er omheen. Wat dat betreft zie ik geen wezenlijk verschil met gewone laptops die je ook in alle soorten en maten kan bestellen bij een fabrikant.

« Reactie #42 Gepost op: 2012/01/13, 17:57:54 »
"Ook op de telefoon markt is Windows nog groeiende en ze lopen langzaam in op de iPhone al denk ik dat, dat nog wel even duurt voor ze op gelijke hoogte zitten."

WHAHAHAHAHA XD Dankjewel voor deze geweldige verjaardagsgrap! XD

Windows Phone is NIET groeiende. Als dat zo is, dan zou de Nokia Lumia 800 en de HTC Titan, de 2 vlaggenschepen, geweldig verkopen. Dit is helaas NIET het geval. Sterker nog: de Lumia verkoopt zo slecht dat MS afziet van onderhandelingen met Nokia de komende tijd (in zin van overname). Dus nee, Windows Phone is nog NIET groeiende, laat staan dat op de iPhone inloopt. Zelfs webOS heeft meer smartphone-gebruikers dan Windows Phone op dit moment.
Ik zeg niet dat ze niet een inhaalslag gaan maken (ik vind de Lumia 800 heerlijk en overweeg hem), maar je kunt niet stellen dat ze op dit moment inlopen op de iPhone want het tegendeel is waar. De fabrikanten maken er nog geen winst mee met de WP-toestellen.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #43 Gepost op: 2012/01/13, 18:02:59 »
Ah, je had ook nog maar 2 maanden een nieuwe HP feun :rolleyes:

ik koop de HP met alle plezier van je over

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2012/01/13, 18:36:59 »
@ Emiel,

Waar zijn al die Linux systemen gebleven bij de mediamarkt?

Bij de mediamarkt liggen natuurlijk vooral de producten van de grote jongens die grote aantallen willen verkopen, de kiloknallers zeg maar. Mijn argument was nu net dat Canonical niet voor de massa hoeft te zijn om er toch winstgevend te kunnen zijn voor Canonical omdat ze nu eenmaal een klein bedrijf zijn gericht op software ontwikkeling.

Ik kan me voorstellen dat je de Ubuntu tablets bijvoorbeeld via de Canonical store kan bestellen. En als ze massaal gekocht worden, wat ik niet verwacht trouwens, dan kunnen ze altijd nog voor de massa gaan. Maar in eerste instantie hoeven geen massa's te verkopen om hun aandeelhouders tevreden te stellen. En de fabrikanten? Ach, die leveren best kleinere aantallen tablets als iemand die wil hebben, en misschien zelfs nog met een aanepast hoejes er omheen. Wat dat betreft zie ik geen wezenlijk verschil met gewone laptops die je ook in alle soorten en maten kan bestellen bij een fabrikant.

Ze willen met Android en de ipad gaan concurreren en dan moet je wel groots verkopen als je dat wilt doen en dan is het geen wat jij zegt geen optie.

@Vistaus, Ja het gaat niet erg hard maar ze groeien wel en de groei is er bij de iphone al ver uit.
Het zal een tijdje duren voor ze gaan concurreren maar als het zo door gaat, dan komt de groei van de iphone helemaal tot stilstand.
De Windows telefoon groeit nog wel en word door steeds meer fabrikanten ondersteund waardoor er meer keus komt en de gebruiker dus kan kiezen voor het merk wat zij willen.

« Reactie #45 Gepost op: 2012/01/13, 20:02:09 »
@Timo: Ja, ik ben verliefd op mijn HP Pre 3 :) Maar die bastards achter WhatsApp spelen een heel gemeen spelletje aangaande webOS en dus moet ik wel een telefoon ernaast hebben die het wel kan en laat nou net mijn abbo aflopen en ik dus een nieuwe ernaast mag uitzoeken :rolleyes:

@emiel: Nog even aangaande Win 8 op tablet: je noemt steeds het argument dat het een full desktop-tablet gaat worden en dus meer kans is op verkoop, maar je weet toch wel dat het geen full desktop gaat worden aangezien alleen Metro op tablets komt en NIET de klassieke desktop-feature?
http://www.zdnet.com/blog/microsoft/microsoft-to-drop-desktop-app-from-windows-8-arm-tablets/11325
http://www.theverge.com/microsoft/2011/12/2/2605180/windows-8-arm-tablets-ditching-the-no-compromise-desktop
Dat argument valt dus al weg en wordt Ubuntu de eerste met een volledige desktop.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2012/01/13, 20:29:34 »
Waar zeg ik dat het gelijk aan de desktop word?
En ja ik weet hoe Windows 8 op de tablet werkt en wat wel en niet kan op de tablet in verhouding met de desktop.

Tevens hoeft het niet gelijk te zijn aan de desktop omdat de meeste mensen veel wat je op de desktop kunt nooit gebruiken en zelfs genoeg hebben aan wat ze op de tablet kunnen en ze dan zelfs nog altijd meer kunnen dan ze gebruiken.
Cononical heeft aangegeven om voor ieder platform een aangepaste versie van hun Linux versie te maken.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat het gelijk is aan de desktop versie.

« Reactie #47 Gepost op: 2012/01/13, 20:56:56 »
@emiel1976

Jij verwijst naar deze artikelen van rond 25 juli 2011 ?
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/7656/Verhouding-verkoopcijfers-iPadAndroidtablets-24-tot-1.html

http://www.zdnet.com/blog/mobile-news/how-many-android-tablets-have-been-sold-could-just-be-a-million/3433

http://thenextweb.com/google/2011/07/14/there-are-now-550000-android-phones-activated-every-day/

Dit is dus wel meer dan een half jaar geleden.
In die tussen tijd is er wel het 1 en ander verandert.
Ook het feit dat de mensen minder geld te besteden hebben en de Apple rage een beetje over is.

Toen zag je geen advertenties onder elkaar zoals deze:
Tablet PC vanaf 69.95
Gratis verzending, direct leverbaar Nieuw: Ainol Novo met 4.0 Android!
www.tabplaza.nl
-
IPad kopen?
Vind de Ipad voor de laagste prijs Nu vanaf €499 via KIESKEURIG!
KIESKEURIG.nl/IPad

Ennuh toen verkochten ze 550,000 Android telefoons iedere dag, dat is best veel.
En ja toen verkochten ze nog niet zoveel tablets, maar we zijn nu heel wat maandjes verder en de prijzen zakken gestaag dus ik vrees dat de aanloop naar een tablet met Android erg hoog is geworden.

Heb overigens wel nog een tablet gevonden met windows erop, maar die was natuurlijk meteen €100.- duurder  =D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2012/01/13, 23:27:30 »
Dit zijn de laatste cijfers van het laatste kwartaal van 2011.
19 miljoen verkochte tablets waarvan er 11,5 miljoen ipads waren.
Nog steeds verkopen ze meer tablets ondanks die goedkope aanbiedingen.

Wel apart he dat men ondanks dat men een Android telefoon heeft meer geld over heeft voor een iOS dan voor een Android tablet.

En ja ze zullen ingehaald worden maar je wilt toch niet beweren dat je zo'n 100 euro tablet kunt vergelijken met een ipad?
Alle tablets met dezelfde prijs als de ipad en als concurrenten willen spelen zijn vele malen minder succes vol en kunnen ondanks ze net zo duur zijn als de ipad 2 er nog niet aan tippen om ook dezelfde prestaties te leveren. Nee dat komt niet door de tablets want die specs zijn vaak beter maar door Android.
Ik zou zeggen probeer het en je zult zien en dit zeg ik niet met plezier want ik heb een bloedhekel aan alles wat van Apple is maar iOS is beter en blijkbaar willen mensen daar wel voor betalen en moet een Android tablet 100 euro kosten om verkocht te worden.
Beetje zielig dat je 1/5de moet kosten om ook verkocht te worden.

Ben wel benieuwd met wat voor prijs de Windows tablet op de markt komt en wat Ubuntu doet kwa prijs.
Android is geen 500 Euro waard.
Zijn ubuntu en Windows dat wel waard, ik denk namelijk dat Windows onder de prijs gaat zitten maar niet veel en dat Ubuntu dat ook zal moeten doen willen ze verkocht worden.

Offline bwman

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2012/01/14, 00:23:30 »
Emiel  sorry maar nu moet ik je toch tegenspreken vooral nu vanille gekomen is , deze android versie is heel degelijk in elkaar gestoken.en moet niet onderdoen voor de ipad of windows 8 .
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast