Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu wordt op willekeurige momenten schokkerig  (gelezen 839 keer)

Offline Emass

• Lid
Ubuntu wordt op willekeurige momenten schokkerig
« Gepost op: 2012/01/09, 18:11:10 »
Ik loop al sinds 11.10 uit is met een best irritant probleem (heb destijds een schone installatie gedaan). Als ik een tijdje ubuntu aan heb staan wordt mijn computer ineens heel schokkerig/traag. Ik krijg nog niet eens één frame per sec. Geheel willekeurig en van het 1 op andere moment. Even in en uit loggen en het is verholpen maar het is best irritant, want je moet steeds al je programma's afsluiten en opnieuw opstarten. Het is ook niet zo dat ik teveel of te zware programma's open heb staan. Als ik een film aan het kijken ben in VLC kan hij gerust halverwege de film ineens weer sloom worden, terwijl ik voor de rest niks open heb. Iemand enig idee?

Re: Ubuntu wordt op willekeurige momenten schokkerig
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/09, 18:22:54 »
Dit uitgevoerd?
Kijk ook eens of je hier iets mee kan.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/09, 19:07:28 »
Welke videokaart heb je?

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/09, 19:58:46 »
Helpt het als je je extra visuele effecten uitschakelt?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/09, 20:52:09 »
Ik loop al sinds 11.10 uit is met een best irritant probleem (heb destijds een schone installatie gedaan). Als ik een tijdje ubuntu aan heb staan wordt mijn computer ineens heel schokkerig/traag. Ik krijg nog niet eens één frame per sec. Geheel willekeurig en van het 1 op andere moment. Even in en uit loggen en het is verholpen maar het is best irritant, want je moet steeds al je programma's afsluiten en opnieuw opstarten. Het is ook niet zo dat ik teveel of te zware programma's open heb staan. Als ik een film aan het kijken ben in VLC kan hij gerust halverwege de film ineens weer sloom worden, terwijl ik voor de rest niks open heb. Iemand enig idee?
dit al gedaan: http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Swapneiging-is-te-hoog:-op-computer
klinkt als een brobleem met de RAM (misschien een memory leak)

« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/09, 21:15:13 »
geef eens je hardwarespec's op; hoeveel Ram welke CPU en de frequentie . Mogelijk heb je te weinig RAM geheugen en dan loopt Ubuntu zeer stroef./
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Emass

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/09, 21:58:24 »
GeForce GTX460
4 gig ram
Intel dual core E8400, niet overclocked.

Dat zou toch meer dan genoeg moeten zijn. Visuele effecten aan/uit schakelen helpt niet. Ik zal proberen de swap naar beneden te zetten, ik houd jullie op de hoogte.