Geen probleem, daar is inderdaad een forum voor
Post anders een afbeelding van gparted als je de live cd opgestart hebt, dan kunnen we beter volgen wat je hebt, vooraleer je dingen begint te verwijderen/aanpassen.
Ext4 is het voorkeursbestandsysteem voor een ubuntu installatie, in Windows is dit ntfs. Swap is je virtueel geheugen en wordt gebruikt wanneer je RAM geheugen te kort schiet of wanneer je gebruik maakt van de hibernate functie. De root partitie ("/" is root) is hetzelfde als in windows c:\ en vormt de basis van je systeem.
Wat ik je in mijn vorige bericht zei, is voor het creeren van partities... Maar voor ik hier in detail ga kan je beter de afbeelding plaatsen.
Het creeren van partities doe ik zelf, altijd in gparted vooraleer ik de ubuntu installer opstart (vind ik makkelijker en overzichtelijker). Tijdens de installatie kies ik dan voor het handmatig partitioneren.
Wat wil je eigenlijk? Dualboot? Of nog steeds wubi?
Probeer de wiki eens door te lezen over het installeren en probeer ook anders
https://sites.google.com/site/computertip/ eens door te nemen. Dit gaat je zeker helpen!
Post anders ook de output van "sudo fdisk -l" uit te voeren in een terminal ( de -l is kleine letter L).