Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome Shell in Ubuntu 11.10  (gelezen 457 keer)

Offline Nardon

  • Lid
Gnome Shell in Ubuntu 11.10
« Gepost op: 2011/12/30, 17:44:05 »
Hey,

Ik had dus even Gnome Shell geïnstalleerd om te kijken hoe dat nou beviel. Heb er even mee gespeeld en vond het opzich wel fijn werken! :P

Zag alleen dat ook met de nieuwste ATI drivers (11.12) er nog steeds wat grafische glitches zijn terwijl ze zeiden dat de meeste problemen wel opgelost moesten zijn.. het is wel verbeterd (het enige wat ik merkte was wat corruptie in het scherm als ik op de activities knop klikte) maar nog steeds dus niet perfect. Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen of dat er een versie was dat wel goed werkte?

Alvast bedankt!


Offline ThomasN

  • Lid
Re: Gnome Shell in Ubuntu 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/30, 17:58:42 »
Veel ATI-GPU's werken inderdaad nog steeds niet helemaal goed in Gnome Shell. Je kan de open source drivers proberen, wachten op nieuwe drivers, of (tijdelijk) een andere omgeving – zoals Unity – gebruiken. Een andere oplossing is er, voor zover ik weet, op dit moment niet.

Offline Nardon

  • Lid
Re: Gnome Shell in Ubuntu 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/01, 12:39:05 »
Ik gebruik nu ook gewoon weer Unity ja. :P Dat de open source drivers wel werkte wist ik, maar die gebruik ik liever niet wegens de slechte OpenGL ondersteuning. Het is nu dus echt kiezen geworden tussen of goeie 2D/desktop ondersteuning maar slechte 3D mogelijkheden, of goeie 3D ondersteuning maar slechte 2D/Desktop.. :P

Ik wacht denk ik nog even op 12.1. Volgens internet zou die ook wat problemen met Gnome Shell oplossen.