Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: boerenbedrog ?  (gelezen 11590 keer)

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/23, 14:08:43 »
Dan maar ff een ander HTML-testje opgezocht (http://html5test.com/)

Voor wat het waard is:
Chromium: 342
Firefox: 314
Qupzilla: 293
Rekonq: 293
Konqueror: 93


Is dat Firefox 9.0.1 of 8.0.1? Firefox 9.x.x heeft namelijk snellere java (volgens mij 20%).
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/23, 14:13:04 »
Is dat Firefox 9.0.1 of 8.0.1? Firefox 9.x.x heeft namelijk snellere java (volgens mij 20%).
Mijn test was met FF 10.0 (release Xubuntu 12.04 van vandaag).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/23, 14:52:03 »
Nog een paar tesjes op de vissekom:
Arora        7
Chromium  7
Dillo          niets
Dooble       geen beeld, wel geluid
Emphaty    5
Firefox      50 (op dezelfde manier getest)
Midori       5
Netsurf      niets
Opera       7
Rekonq      8

Heeft iemand hier iets aan ?

Zo, je hebt heel veel browsers getest  :D klopt het dat Firefox de enige browser is die het blauwe water met effecten niet laat zien? Het scheelt natuurlijk wel CPU kracht.
Ik krijg de indruk dat html5 nog lang geen standaard zal worden. Ik las ook ergens dat html5 weer nieuwe perspectieven biedt voor virusbouwers.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/23, 15:08:56 »
klopt het dat Firefox de enige browser is die het blauwe water met effecten niet laat zien?
Het water is rood/roze, inderdaad zonder effecten.
Alles is door mij getest op Xubuntu 12.04 64bit, en deze is pas in het alpha stadium, dus hecht er niet te veel waarde aan.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/23, 15:14:31 »
klopt het dat Firefox de enige browser is die het blauwe water met effecten niet laat zien?
Het water is rood/roze, inderdaad zonder effecten.
Alles is door mij getest op Xubuntu 12.04 64bit, en deze is pas in het alpha stadium, dus hecht er niet te veel waarde aan.

Je hebt gelijk, veel waarde hecht ik er niet aan, HTML 5 is immers de toekomst.  :)

Offline Ramana

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/23, 15:36:55 »
Dan maar ff een ander HTML-testje opgezocht (http://html5test.com/)

Voor wat het waard is:
Chromium: 342
Firefox: 314
Qupzilla: 293
Rekonq: 293
Konqueror: 93



Is dat Firefox 9.0.1 of 8.0.1? Firefox 9.x.x heeft namelijk snellere java (volgens mij 20%).


Was FF8, met FF10 wordt het bij mij 30
De test met de particle acceleration blijft wat schokkerig.
De test op http://html5test.com/ leverde 314 + 9 bonus punten op (hetzelfde????)

edit: mooie HTML5-site om e.e.a. te testen: http://www.thewildernessdowntown.com/
« Laatst bewerkt op: 2011/12/23, 15:46:13 door Ramana »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/23, 16:44:28 »
klopt het dat Firefox de enige browser is die het blauwe water met effecten niet laat zien?
Het water is rood/roze, inderdaad zonder effecten.
Alles is door mij getest op Xubuntu 12.04 64bit, en deze is pas in het alpha stadium, dus hecht er niet te veel waarde aan.

Dat het water rood is heeft niets met Beta of Alpha te maken maar met de codes die ze gebruiken.
FF gebruikt andere codes voor hun browser.
Daarom word het rood.
Dat is ook de rede waarom er veel nog niet aan HTML5 beginnen terwijl het juist heel veel voordelen heeft.
Je moet voor iedere browser die afwijkt van Chrome een andere CSS regel toevoegen voor iedere aparte code anders werkt het niet.
Chrome is de enige die zich bij 1 standaard houd. FF heeft weer wat aparts gedaan met hun kleur codes.

Het is er niet leuker op geworden om een site te maken al is het wel gelukkig makkelijker geworden om het voor ie goed te doen. FF daarin tegen is juist slechter geworden.
Snap niet waarom ze als ze een standaard nemen dat dan een aantal weer iets anders moeten gaan doen. Ik maakte voor FF aparte text maten omdat die er anders uit zagen dan in ie en Chrome en het anders heel de site uit zijn verbant kon trekken.

Nu komen ze 1 voor 1 met hardware versnelling voor HTML5. nu FF dat ook doet hoop ik dat ze de rest van de codes ook gaan gebruiken zodat ik alles kan gebruiken en niet of andere dingen moet doen of dingen weg moet laten.

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/24, 18:55:32 »
Firefox: 8 fps
Chromium: 16 fps

Wat is er fout met m'n computer? :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/24, 18:59:58 »
Niets.
Het is de browser waar die betere ondersteuning geeft meer niet.
Als je hardware versnelling hebt, dan zul je met je hardware verschil merken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/24, 19:25:32 »
Citaat
edit: mooie HTML5-site om e.e.a. te testen: http://www.thewildernessdowntown.com/

Mooi!!!!!

Citaat
De test op http://html5test.com/ leverde 314 + 9 bonus punten op
Bij mij idem dito, dus dat zegt niet zo veel denk ik.

Ik heb 344 + 13 bonus voor Chrome en voor ie9 141 + 5 bonus.

Het maakt wel degelijk uit. Kijk maar naar  de lijstjes die er onder staan en wat er ondersteund word. Hoe hoger de score en de bonus hoe beter je browser alle HTML 5 codes ondersteund.
Dit lijkt niet belangrijk maar is het wel als je op een site komt waar je browser de codes niet ondersteund en je dus de halve site niet ziet.
Dat is dus net waar ik tegen aan loop met het bouwen van een site en nou valt het met ie gelukkig mee maar vele anderen zijn een stuk minder erin en die hebben dus problemen met het juist weer geven van een HTML5 site.

ofwel hoe lager de waarde hoe slechter de browser geschikt is voor HTML5.
Het is geen snelheid test van hoe snel je browser is. Snelheid is leuuk maar als hij het niet ondersteund, dan heb je er nog niets aan.
Die rode vissenkom is nog maar het begin, moet je na gaan dat heel de site zo is opgebouwt en je ziet de wazigste kleuren en kaders worden anders weer gegeven, dan is je web beleving totaal anders en dan heb ik het nog niet over de dingen die niet werken in je browser.


« Laatst bewerkt op: 2011/12/24, 19:29:05 door emiel1976 »

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/24, 19:51:53 »
Citaat
edit: mooie HTML5-site om e.e.a. te testen: http://www.thewildernessdowntown.com/

Mooi!!!!!

Citaat
De test op http://html5test.com/ leverde 314 + 9 bonus punten op
Bij mij idem dito, dus dat zegt niet zo veel denk ik.

thewildernessdowntown is inderdaad prachtig gemaakt..ook leuke muziek

Ik met Google Chrome, net als Emiel,  344 + 13..
Nog een vraagje: hebben jullie met fishbowl ook geluid? Bij mij wel met Goocle Chrome maar niet met Firefox

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/24, 22:26:44 »
Iedereen met dezelfde browser krijgt dezelfde score. Er word naar de browser gekeken en wat het ondersteund.

Chromium heeft trouwens 342 + 13 punten.


« Laatst bewerkt op: 2011/12/24, 22:32:22 door emiel1976 »

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/27, 00:15:06 »
citaat Ramama:
en deze: http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/Galactic/Default.html- FF: ietwat schokkerig
- Chromium: ietwat schokkerig
- Qupzilla:  ietwat schokkerig
- Rekonk ietwat schokkerig en, als enige, met geluid!
- Konqeror: kan deze test niet aan  


De Performance test Galactic met een goedkope laptop en windows 7 en internet explorer 9 werkt zeer goed, inclusief geluid.
Alle testen in deze topic werken goed met windows




« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 00:17:01 door RikRik »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/27, 00:50:49 »
In Chromium kan je de GPU rendering aanzetten om de prestaties te verbeteren.
Open deze link: chrome://flags/ en zet "Override software rendering list" aan. Druk op "relaunch now" en het zou aan moeten staan.
Let op: experimenteel en kan voor crashes zorgen, daarom staat het standaard uit!
In veel tests springt hij van ongeveer 10 FPS naar 60, de verversingssnelheid van mijn monitor :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/27, 01:29:52 »
citaat Ramama:
en deze: http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/Galactic/Default.html- FF: ietwat schokkerig
- Chromium: ietwat schokkerig
- Qupzilla:  ietwat schokkerig
- Rekonk ietwat schokkerig en, als enige, met geluid!
- Konqeror: kan deze test niet aan  


De Performance test Galactic met een goedkope laptop en windows 7 en internet explorer 9 werkt zeer goed, inclusief geluid.
Alle testen in deze topic werken goed met windows

Chrome heeft een wat betere HTML5 score dan Chromium en werkt wel met geluid.
Tevens als je de GPU versnelling aan zet zoals Johan van Dijk zegt dan zul je zien dat je een vloeiend draaiende wereld hebt met een hoge snelheid op 60FPS.
De snelheid die je in KM/H haalt hangt af van je videokaart.

Visjes test 1165 visjes met 60FPS in ie9.
Visjes test 1405 visjes en stijgende als ik een tijdje niets doe met 60FPS in Chrome.  XD In Windows. In Linux is het een ramp want daar werkt de GPU versnelling niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 01:52:13 door emiel1976 »

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/27, 11:25:39 »
Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 11:37:55 door Vistaus »

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #41 Gepost op: 2011/12/27, 12:25:48 »
Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux.

Citaat van Ron:
Citaat
Nog een paar tesjes op de vissekom:
Arora        7
Chromium  7
Dillo          niets
Dooble       geen beeld, wel geluid
Emphaty    5
Firefox      50 (op dezelfde manier getest)
Midori       5
Netsurf      niets
Opera       7
Rekonq      8

Opera laat de water- effecten niet zien, de kleur van het water is paars, frp 7   Ook met de andere testen is Opera slechter dan Google Chrome, althans bij mij.

@ Johan Open deze link: chrome://flags/  zou dit ook in google chrome moeten werken, hoe zet ik in deze browser de GPU versnelling aan? Edit: het is gelukt, met google Chrome en fishbowl ga ik van 5frp naar 7 , geen spectaculaire verbetering.



« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 12:49:58 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #42 Gepost op: 2011/12/27, 13:05:34 »
citaat Ramama:
en deze: http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/Galactic/Default.html- FF: ietwat schokkerig
- Chromium: ietwat schokkerig
- Qupzilla:  ietwat schokkerig
- Rekonk ietwat schokkerig en, als enige, met geluid!
- Konqeror: kan deze test niet aan  


De Performance test Galactic met een goedkope laptop en windows 7 en internet explorer 9 werkt zeer goed, inclusief geluid.
Alle testen in deze topic werken goed met windows

Chrome heeft een wat betere HTML5 score dan Chromium en werkt wel met geluid.
Tevens als je de GPU versnelling aan zet zoals Johan van Dijk zegt dan zul je zien dat je een vloeiend draaiende wereld hebt met een hoge snelheid op 60FPS.
De snelheid die je in KM/H haalt hangt af van je videokaart.

Visjes test 1165 visjes met 60FPS in ie9.
Visjes test 1405 visjes en stijgende als ik een tijdje niets doe met 60FPS in Chrome.  XD In Windows. In Linux is het een ramp want daar werkt de GPU versnelling niet.


Emiel, je hebt gelijk, in Windows heb ik met about:flags in Google Chrome de GPU versnelling geactiveerd en nu haal ik in fishbowl met een gemak 60 frp

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #43 Gepost op: 2011/12/27, 13:07:08 »
pagina is overigens niet geheel valid HTML5....
maar de fouter die er zijn horen geen invloed te hebben op het aantal FPS.
Citaat
Line 3, Column 24: No explicit character encoding declaration has been seen yet (assumed windows-1252) but the document contains non-ASCII.

        <!-- Copyright © Microsoft Corporation. All Rights Reserved. -->
die © mag er niet in zolang er niet word aangegeven wat de character-encoding is.

Citaat
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=10" />
was het nou HTML of XHTML?
ook vind de validator de waarde niet geledig (IE10 is nog een preview, dus de validator pikt niet meer dan IE9 :P)

<meta name="t_omni_demopage" content="1" />deze kent het W3C helemaal niet, maar de browser moet die negeren als hij hem niet kent, mag dus geen probleem zijn, maar deze is ook meer voor onderhoud bedoeld (kan later als criteria gebruikt worden om alle demo-pagina's terug te vinden.


verder een hele lijs met "Stray end tag a."
en dat klopt ook:
Citaat
<div id="chkWater" class="Control Enabled" onclick="water.ToggleVisibility();">Water</a></div>
maar <a> is er niet :P


maar er is niks wat de browser echt last van mag hebben, al deze fouten zou de browser officieel moeten negeren (onderdeel van de HTML standaard: negeer wat je niet kent)
maar netjes is het natuurlijk niet, maar zolang de Nederlandse pagina over piracy nog steeds de optie geeft om vermeende privacy te melden vind ik dit niet zo gek.




nog een leuk detial: het water HOOR ROOD TE ZIJN!
#WaterVideo
{
    display: block;
    position: fixed;
    opacity: 0.98;
    width: 0px;
    height: 0px;
    background-color: Red;
}


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #44 Gepost op: 2011/12/27, 13:19:56 »
Citaat
nog een leuk detial: het water HOOR ROOD TE ZIJN!
@foxofinfinety, in jou browser wel...

http://www.youtube.com/watch?v=yLq6GE_DbVE

In Windows heb ik met about:flags in Google Chrome de GPU versnelling geactiveerd en nu haal ik in fishbowl met een gemak 60 frp,

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #45 Gepost op: 2011/12/27, 14:03:35 »
Citaat
nog een leuk detial: het water HOOR ROOD TE ZIJN!
@foxofinfinety, in jou browser wel...
heb je de CSS gelezen? de broncode geeft aan "background-color: red".
en het werkt niet goed in IE9, het is enkel voor IE10 en hoger en die geeft hem rood weer.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #46 Gepost op: 2011/12/27, 14:28:08 »
@foxofinfinety, Nee het water hoort blauw te zijn maar als je browser niet alle scripts ondersteund dan neemt hij de andere regels aan en word het water blauw.
Die </a> is apart. Heb de code alleen naar het gedeelte van de effecten en de kleur bekeken.
Let wel dat als je water rood is, dat je dan ook geen water effecten hebt. Ook die worden niet ondersteund.

Het is raar maar war, Microsoft ondersteund ondanks dat ze er zo mee te koop lopen zelf niet zo goed HTML5.

@RikRik, Zet waar nu 10 visjes staat, dat op auto en zet je GPU versnelling in Chrome aan en maak dan nog eens zo'n filmpje.
Dan zie je, het aantal visjes wat hij op 60FPS kan draaien.
Ik haal met GPU en Chrome ruim 1400 visjes en met ie9 1165 visje ongeveer.



« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 14:30:16 door emiel1976 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #47 Gepost op: 2011/12/27, 14:39:05 »
Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux.

Nee vistaus dat doet hij niet. ik heb het geprobeerd en zelfs mijn pc gereboot er voor.
Er zit geen enorme versnelling in zoals in Windows.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #48 Gepost op: 2011/12/27, 14:48:27 »
Nog een leuk testje voor je browser.
Tip zet wel je GPU versnelling aan want anders duurt het lang.
Mijn Chrome en ie9 zijn beide klaar in 6 seconden en de rest is zeer dicht bij elkaar met een ipte overwinning voor Chrome maar dat is de moeite niet.


Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #49 Gepost op: 2011/12/27, 17:01:12 »
Citaat
@RikRik, Zet waar nu 10 visjes staat, dat op auto en zet je GPU versnelling in Chrome aan en maak dan nog eens zo'n filmpje.
Dan zie je, het aantal visjes wat hij op 60FPS kan draaien.
Ik haal met GPU en Chrome ruim 1400 visjes en met ie9 1165 visje ongeveer.

In Windows haal met Google Chrome 170 visjes bij 60fps   Aanzienlijk beter dan in Ubuntu.. Het is mij niet duidelijk waarom Ubuntu geen GPU versnelling ondersteund   

Citaat
Nog een leuk testje voor je browser.
Tip zet wel je GPU versnelling aan want anders duurt het lang.
Mijn Chrome en ie9 zijn beide klaar in 6 seconden en de rest is zeer dicht bij elkaar met een ipte overwinning voor Chrome maar dat is de moeite niet.

@ Emiel, volgens mij ben je de link vergeten.