Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: go-home-applet  (gelezen 1725 keer)

Offline frietveld

  • Lid
go-home-applet
« Gepost op: 2011/12/15, 22:10:24 »
Na het updaten van Ubuntu ben ik alles kwijt. Links boven onder de go-home-applet zijn alle panelen verdwenen. Geen bureaublad, geen office, niets meer. Ik heb geprobeert met Alt F2 en daarna gconftool-2 --recursive-unset /apps/panel && pkill gnome-panel, invoeren om alles terug te krijgen, maar dat werkte ook niet. Ik ben al een paar dagen bezig, ik ben een leek op ICT gebied. Hoe krijg alles terug in zijn oorspronkelijke staat?

Re: go-home-applet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/15, 22:36:21 »
Hallo, Ubuntu versie 4, 8, 10 of 12? Dat helpt al wat meer om je uit de problemen te helpen.

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/15, 22:47:12 »
ubuntu 10.04
« Laatst bewerkt op: 2011/12/15, 22:57:06 door frietveld »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: go-home-applet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/15, 23:04:00 »
Schakel de visuele effecten eens uit, en doe daarna een herstart (of afmelden/aanmelden). Helpt dat?
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld

Zo niet, dan is er altijd nog het paardemiddel: verwijder alle verborgen bestanden en verborgen mappen uit je persoonlijke map behalve .mozilla, .evolution en/of .mozilla-thunderbird, en herstart je bak (of afmelden/aanmelden). Paardemiddel, want alle instellingen gaan dan terug naar de beginstand.

Verborgen bestanden zijn bestanden en mappen met een punt ervoor. Zichtbaar te maken in bestandbeheerder, door in de werkbalk van de bestandbeheerder te klikken op Beeld - verborgen bestanden weergeven.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/15, 23:09:58 door Pjotr »

Re: go-home-applet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/16, 10:40:35 »
Of je voegt gewoon netbook-launcher-efl terug toe bij de opstarttoepassingen...

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/16, 14:10:40 »
Schakel de visuele effecten eens uit, en doe daarna een herstart (of afmelden/aanmelden). Helpt dat?
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld

Zo niet, dan is er altijd nog het paardemiddel: verwijder alle verborgen bestanden en verborgen mappen uit je persoonlijke map behalve .mozilla, .evolution en/of .mozilla-thunderbird, en herstart je bak (of afmelden/aanmelden). Paardemiddel, want alle instellingen gaan dan terug naar de beginstand.

Verborgen bestanden zijn bestanden en mappen met een punt ervoor. Zichtbaar te maken in bestandbeheerder, door in de werkbalk van de bestandbeheerder te klikken op Beeld - verborgen bestanden weergeven.

ik heb geen opties meer, zoals systeem, bestandbeheer, beeld

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/16, 14:12:54 »
Of je voegt gewoon netbook-launcher-efl terug toe bij de opstarttoepassingen...


Ik heb geen opstarttoepassingen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: go-home-applet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/16, 14:16:56 »
ik heb geen opties meer, zoals systeem, bestandbeheer, beeld

Alt F2 - tik in: nautilus

Re: go-home-applet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/16, 14:21:09 »
Of je voegt gewoon netbook-launcher-efl terug toe bij de opstarttoepassingen...


Ik heb geen opstarttoepassingen

Probeer anders eerst Alt+F2 --> netbook-launcher-efl

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/16, 14:51:49 »
Of je voegt gewoon netbook-launcher-efl terug toe bij de opstarttoepassingen...


Ik heb geen opstarttoepassingen

Probeer anders eerst Alt+F2 --> netbook-launcher-efl

gedaan, niets: Voorheen had ik onder  de linksboven onder de go-home-applet allerlei knoppen, Je klikte op de knop en er verscheen daaronder allerlei opties. Daarmee kon ik naar: bureaublad, systeem, bestandbeheer, webcam, grafische toepassingen enz. Het was voor een leek zoals ik heel gemakkelijk.

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/16, 14:56:53 »
ik heb geen opties meer, zoals systeem, bestandbeheer, beeld

Alt F2 - tik in: nautilus

Wel bestandbeheer nu zichtbaar
Ik wil ubuntu weer zoals hij was met onder de go-home-applet, linksboven, de opties voor, beheer, systeem, ontspanning, webcam, office enz. Ik ben een amateur op computergebied en dit was voor mij heel gemakkelijk. Is er geen herstelpunt mogelijkheid?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/16, 15:07:35 »
Een upgrade naar een nieuwe versie gaat niet altijd goed, een nieuwe installatie werkt vaak beter. Je zou Ubuntu 10.04LTS opnieuw kunnen installeren de kans is groot dat je dan veel minder problemen hebt. Heb je al wel back-ups van eventuele belangrijke bestanden? Als je die nog niet hebt zou je daar mee moeten beginnen.

Je kan ook eerst Pjotrs paardenmiddel proberen, dat is iets minder ingrijpend dan een nieuwe installatie. Ook daarvoor geldt dat je goede back-ups moet hebben. Als je die hebt, dan kan je daarna het volgende doen:
- Open bestandsbeheer (dat was net al gelukt, volgens mij).
- Ctrl-H maakt verborgen bestanden en mappen zichtbaar.
- Verwijder alle bestanden en mappen waarvan de naam met een punt (.) begint.
- Herstart je computer.

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/16, 15:15:22 »
Een upgrade naar een nieuwe versie gaat niet altijd goed, een nieuwe installatie werkt vaak beter. Je zou Ubuntu 10.04LTS opnieuw kunnen installeren de kans is groot dat je dan veel minder problemen hebt. Heb je al wel back-ups van eventuele belangrijke bestanden? Als je die nog niet hebt zou je daar mee moeten beginnen.

Je kan ook eerst Pjotrs paardenmiddel proberen, dat is iets minder ingrijpend dan een nieuwe installatie. Ook daarvoor geldt dat je goede back-ups moet hebben. Als je die hebt, dan kan je daarna het volgende doen:
- Open bestandsbeheer (dat was net al gelukt, volgens mij).
- Ctrl-H maakt verborgen bestanden en mappen zichtbaar.
- Verwijder alle bestanden en mappen waarvan de naam met een punt (.) begint.
- Herstart je computer.

Ik ga nu Pjorts paardenmiddel proberen, ik hoop dat dit mij lukt

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/16, 15:51:16 »
ik heb alle verborgen bestanden verwijderd, behalve gvfs en local, die kon ik niet verwijderen,
Opnieuw opgestart, maar ik kreeg hetzelfde resultaat.
Ik heb opnieuw 10.04 geInstalleerd, maar er veranderd niets

Re: go-home-applet
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/16, 16:55:39 »
Je moet 10.04 Netbook Edition installeren, dan krijg je wat jij wil. Of netbook-launcher-efl installeren op een gewone 10.04, dan ALT+F2 --> netbook-launcher-efl

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/16, 17:22:12 »
Je moet 10.04 Netbook Edition installeren, dan krijg je wat jij wil. Of netbook-launcher-efl installeren op een gewone 10.04, dan ALT+F2 --> netbook-launcher-efl
gewonen10.04 geinstalleerd en vervolgens ALT+F2 netbook-launcher-efl gedaan, geen resultaat.
Vanavond ga ik 10.04 Netbook Edition installeren.

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/16, 20:08:30 »
Je moet 10.04 Netbook Edition installeren, dan krijg je wat jij wil. Of netbook-launcher-efl installeren op een gewone 10.04, dan ALT+F2 --> netbook-launcher-efl
gewonen10.04 geinstalleerd en vervolgens ALT+F2 netbook-launcher-efl gedaan, geen resultaat.
Vanavond ga ik 10.04 Netbook Edition installeren.

Ik heb op internet gezocht om 10.04 Netbook Edition te downloaden. Heb ik niet kunnen vinden, maar ik heb wel gezien dat dit precies is wat ik had. Dezelfde layout. Kan iemand mij de link sturen, zodat ik dit opnieuw kan installeren. Is het mogelijk dat er via mijn e-mail antwoord gegeven kan worden.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/16, 20:11:07 door frietveld »


Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/16, 20:31:08 »
Here you go :)
http://releases.ubuntu.com/lucid/ubuntu-10.04-netbook-i386.iso
is dit de link naar| 10.04 Netbook Edition? want ik kan dit niet uit bovenstaande link opmaken.
10.04 netbook heb ik al drie keer gedownload.

Re: go-home-applet
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/16, 20:40:45 »
10.04 netbook=netbook edition

Offline frietveld

  • Lid
Re: go-home-applet
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/16, 23:05:18 »
10.04 netbook=netbook edition
:D
Je hebt me geweldig geholpen, ik heb alles weer, dank je

Re: go-home-applet
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/17, 09:58:20 »
Graag gedaan, ben blij voor je dat het gelukt is :)