Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom geen uitzending gemist?  (gelezen 1325 keer)

Offline John K

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Waarom geen uitzending gemist?
« Gepost op: 2011/12/14, 12:45:16 »
Ik probeer uitzending gemist te bekijken in Ubuntu 10.04, maar tijdens openen krijg ik een melding dat ik microsoft silverlight moet installeren. Gaat dat wel goed, in Ubuntu?

Groeten John

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
Re: Waarom geen uitzending gemist?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/14, 12:47:43 »
Ga naar: beta.uitzendinggemist.nl
Zoek naar "instellingen" en zet deze op Flash ipv Silverlight.

Offline John K

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/14, 13:08:45 »
Dat werkt! Wel jammer dat de standaard 'uitzending gemist' er gemakshalve van uitgaat de kijker maar 1 besturingssysteem gebruikt.

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (gestripte versie). Desktop blijvend Xuby Bionic 18.04.5 Lts - Laptop Xuby Bionic 18.04.5 Lts.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/14, 14:58:58 »
Dat werkt! Wel jammer dat de standaard 'uitzending gemist' er gemakshalve van uitgaat de kijker maar 1 besturingssysteem gebruikt.
Je gaat er gemakshalve van uit dan Silverlight voor 1 besturingssysteem is bedoeld, dit is echter niet waar. Als je op de "Silverlight installeren"-button klikt, leidt Microsoft je om naar de website van Moonlight, alwaar je Moonlight kunt installeren. Herstart je browser, open Uitzending Gemist, accepteer de installatie van de MS-codecs en het werkt.

Niet dat dit nou ideaal is (Flash werkt efficienter dan Moonlight heb ik het idee), maar het werkt wel degelijk.

Offline Vistaus

• Lid
    • vistaus
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/14, 16:56:15 »
Cumulus +1