Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Problemen Update 11.04 naar 11.10  (gelezen 315 keer)

Offline tukkierazcall

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] Problemen Update 11.04 naar 11.10
« Gepost op: 2011/12/09, 12:36:47 »
Hallo,

Ik heb mijn netbook geupdate van 11.04 naar 11.10.
Ik ben op zich wel gelukkig met de unity desktop. Het is natuurlijk even wennen.

Ik heb echter een paar problemen. Ik had mijn screensaver ingeschakeld, maar die wil ik nu uitschakelen. Ik kan echter nergens een mogelijkheid vinden om dat te wijzigen.

Verder is het zo, dat synaptic kort even opstart, maar direct weer afsluit. Ik heb het ook geprobeerd via de terminal, maar met hetzelfde resultaat. Even opstarten, en direct weer afsluiten.

Mijn derde probleem is met Evolution. Als ik met evolution een mail verstuur, krijg ik steeds een melding, dat er iets mis is met mbox, en dat de mail ergens anders wordt opgeslagen. De verzonden mails kan ik nog gewoon inkijken. ze worden wel bewaard, maar die melding krijg ik niet weg.

Zijn er meer mensen met deze problemen, en zijn er mensen die oplossingen weten voor deze problemen.

Ik heb het forum al nagezocht, maar ik kan eigenlijk geen oplossing vinden.
bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/29, 13:46:46 door tukkierazcall »

Offline ThomasN

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Problemen Update 11.04 naar 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/09, 12:54:26 »
Ik heb mijn netbook geupdate van 11.04 naar 11.10.
Ik ben op zich wel gelukkig met de unity desktop. Het is natuurlijk even wennen.
Fijn dat het goed bevalt. Na een korte aanpasperiode vond ik Unity ook erg fijn. Een schone installatie zorgt meestal voor minder problemen dan een upgrade.

Ik had mijn screensaver ingeschakeld, maar die wil ik nu uitschakelen. Ik kan echter nergens een mogelijkheid vinden om dat te wijzigen.
Ubuntu 11.10 heeft niet standaard een screensaver-applicatie aan boord, omdat screensavers tegenwoordig (en misschien zelfs altijd al) overbodig zijn. Als je de screensaverinstellingen toch wilt veranderen, kan je deze instructies volgen: http://www.liberiangeek.net/2011/10/enable-screensavers-in-ubuntu-11-10-oneiric-ocelot/.

Verder is het zo, dat synaptic kort even opstart, maar direct weer afsluit. Ik heb het ook geprobeerd via de terminal, maar met hetzelfde resultaat. Even opstarten, en direct weer afsluiten.
Synaptic is normaal gesproken niet geïnstalleerd in Ubuntu 11.10, het Softwarecentrum is nu de standaard, dus misschien dat het daardoor komt. Probeer in het Softwarecentrum eens te zoeken op Synaptic. Misschien dat het verwijderen en opnieuw installeren van Synaptic het probleem oplost.

Mijn derde probleem is met Evolution. Als ik met evolution een mail verstuur, krijg ik steeds een melding, dat er iets mis is met mbox, en dat de mail ergens anders wordt opgeslagen. De verzonden mails kan ik nog gewoon inkijken. ze worden wel bewaard, maar die melding krijg ik niet weg.
In Ubuntu 11.10 is Thunderbird de standaard-mail-applicatie, dus misschien dat daardoor er bij de update iets is misgegaan. Ik kan je hier niet verder mee helpen, omdat ik Evolution nooit gebruikt heb.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 12:56:19 door ThomasN »