Is het zo ramp dat die paar updates het niet doen dan..?Hier deden ze het ook niet maar de rest van men updates wel..
Citaat van: MescalineIs het zo ramp dat die paar updates het niet doen dan..?Hier deden ze het ook niet maar de rest van men updates wel..Uhm, we hebben het hier over kernel updates, en dat die achtergehouden worden, lijkt me niet echt heel erg gezond.Overigens doet bij mij die update het nog steeds niet, een update en een upgrade verder en nog steeds updates die achtergehouden worden... Wordt dit ooit eens gefixt?Oh, en waarom een dist-upgrade doen? Zo erg veel zin om naar feisty te gaan heb ik nog niet.
je gaat dan niet naar feisty, dan zou je eerst de sources moeten aanpassen. Ik weet niet precies wat het verschil is, maar dist-upgrade werkt vaker bij wat meer ingrijpende updates zoals deze kernel update.
Ik heb gewoon die updates binnen gehaald nu maar dat is toch niet voor 7.04 ??...Die distro heb ik wel gedaan in mijn terminal(vanochtend al) maar ik heb nog gewoon 6.06 denk ik tenminste ?
sudo dpkg --configure -a
Citaat van: V-ernie-Rje gaat dan niet naar feisty, dan zou je eerst de sources moeten aanpassen. Ik weet niet precies wat het verschil is, maar dist-upgrade werkt vaker bij wat meer ingrijpende updates zoals deze kernel update.een dist-upgrade = een distributie upgrade ... wat je dan doet is een beschikbare upgrade van de ene distributie (dapper bijvoorbeeld) naar de andere (edgy bijvoorbeeld) dus wanneer feisty klaar zou zijn, dan zou je wel degelijk een upgrade naar feisty maken met dist-upgrade. Een meer ingrijpende update bestaat niet echt volgens mij, ingrijpender dan een kernel update is er niet echt volgens mij ;-) en die krijg je ook wanneer je gewoon sudo apt-get update doet... Dus echt heel verstandig lijkt me een dist-upgrade niet. Ik raad het je in elk geval niet aan.Het stomme is dt via de terminal lukte het mij niet om de updates te installeren en gisteren ook niet via de manager maar nu lukte het wél via de manager ... beetje vreemd allemaal. Ik wachtte er nog even mee met updaten gisteren omdat ik een vermoeden had dat wanneer de fglrx modules geupdate zouden worden terwijl de kernel niet geupdate werd, dat ik dan problemen met mijn drivers zou krijgen maar nu is alles netjes geinstalleerd dus....
dist-upgrade dist-upgrade in addition to performing the function of upgrade, also intelligently handles changing dependencies with new ver- sions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution system, and it will attempt to upgrade the most important pack- ages at the expense of less important ones if necessary. The /etc/apt/sources.list file contains a list of locations from which to retrieve desired package files. See also apt_prefer- ences(5) for a mechanism for overriding the general settings for individual packages.
Voor Aspire 9420 Acer, NVIDIA GO 7300. Via www.getautomatix.com nvidia geinstaleerd. Alles lijkt zeer goed te werken.
ik zie in mijn update-icoon dat alle updates beschikbaar zijn om te downloaden. waarschijnlijk, maar niet zeker, zijn de problemen opgelost.ik gebruik nu edgy.
De taalpakketten gingen goed en de beveilliginsupdates niet bleven ongemarkeerd staan.opnieuw een sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade gedaan en toen een sudo updatedb en vervolgens een sudo apt-get dist-upgrade.Hierna werden de updates geinstalleerd en zat mijn bak vast.
Ik zie hier enorme fouten tegen de termen dist upgrade en gewoon upgrade.Bij gewone upgrade gaat hij alleen de geïnstalleerde pakketten upgraden. Bij een dist-upgrade kunnen er ook pakketen bij geinstalleerd worden en verwijderd. Een dist upgrade heeft opzich niets te maken met van edgy naar feisty te gaan. Je kan altijd zien wat een dist-upgrade gaat doen, hij gaat altijd om bevestiging vragen. Het komt soms gewoon eens voor dat er iets extra moet geinstalleerd worden bij een security update.want dit zijn nieuwe pakketen dus een dist-upgrade is noodzakelijk. linux-headers-2.6.17-11 linux-headers-2.6.17-11-generic linux-image-2.6.17-11-generic linux-restricted-modules-2.6.17-11-generic