Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] niuewe map in Nautilus  (gelezen 1174 keer)

[OPGELOST] niuewe map in Nautilus
« Gepost op: 2011/11/27, 21:15:56 »
L.S.

Een heel basale vraag waar ik nooit eerder aan toe ben gekomen te stellen: als ik in Nautilus een map wil maken in een andere map lukt dat niet want dan springt ie altijd een niveau hoger - hoe kan dat? Ik maak nu gewoon de map aan en sleep hem op zijn plaats, maar vreemd vind ik het wel? Kan dit ook rechtstreeks (vast wel!)

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/11/28, 12:30:41 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline ThomasN

• Lid
Re: niuewe map in Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/27, 21:21:36 »
Wat doe je precies om een map aan te maken? Welke versie van Ubuntu gebruik je?

« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/27, 21:27:20 »
Ik sta in de map muziek met daarin de map BLOF. Dan doe/klik ik Bestand, Map aanmaken (via het menu dus), met eerder geschetst gevolg.

Ik werk nu in Debian, maar in versie 10.4 van Ubuntu is precies hetzelfde gedrag zichtbaar als geschetst.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline ThomasN

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/27, 21:29:22 »
In Ubuntu 11.10 gaat het bij mij in elk geval wel goed, ik heb geen 10.04 installatie om het daarin te testen. Misschien kan iemand anders met 10.04 even kijken of het bij hem/haar ook gebeurt.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/27, 21:33:20 »
zit niet onder rechtermuisknop...

even getest op Ubuntu 10.04.3; exact zelfde gedrag en niet in rechtermuisknop
« Laatst bewerkt op: 2011/11/27, 21:37:01 door Plotinus »

Offline hvb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/27, 21:37:16 »
Ik gebruik ubuntu 10.04 zowel 32-bits als 64-bits. Al jaren maak ik mappen aan in nautilus door te rechtsklikken en dan te kiezen voor "map aanmaken". Nooit geen problemen gehad met "omhoog" springende mappen.

Ik heb het ook even geprobeerd via bestand-map aanmaken, en dat gaf ook geen probleem.

Offline HarzG

• Lid
Re: nieuwe map in Nautilus
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/27, 21:38:13 »
Ik kan het met Nautilus op 3 manieren doen:
1. In de linker boomstructuur sta ik op de map "Muziek". Ik ga via het menu een nieuwe map aanmaken. De map wordt als submap van muziek aangemaakt.
2. In de linker boomstructuur sta ik op de map "Muziek" en ik klik in de rechter helft (venster met bestanden mappen) in het witte gebied. Dan ga ik via het menu een nieuwe map aanmaken. De map wordt als submap van muziek aangemaakt.
3. In de linker boomstructuur sta ik op de map "Muziek" en ik klik in de rechter helft (venster met bestanden mappen) in het witte gebied. Dan ga met de rechter muisknop een nieuwe map aanmaken. De map wordt als submap van muziek aangemaakt.

Wat zijn de rechten in de map waar je een map wilt toevoegen?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/27, 21:46:23 »
Met jullie suggesties gevonden:

De truc is niet de map Muziek (links-menu) aan te klikken en dan BLOF (rechterpaneel) te selecteren en dan een map aan te maken. Ik moet doorklikken op BLOF zodat ik de daaronder hangende mappen (CD's natuurlijk) krijg te zien. Als ik dan een nieuwe map aanmaak komt die naast (onder) de andere twee te hangen. Simpel als je het weet, maar net weer even naders dan onder Windows.

Hartelijk dank en gegroet,
mrt

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/27, 22:06:24 »
Doe altijd map binnen een map aanmaken met rechtsklik en voorheen in windows ging dat net zo.
Zoals jij het beschrijft met linker menu komt me vreemd voor.

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/27, 22:41:25 »
Het probleem zit deels daarin: als je op een map klikt, toont de rechter muisknop wat je met de aangeklikte map kan doen. Daar zit dan dus geen "nieuwe map aanmaken" bij.

Als je in de linker structuur op een "map X" staat en kiest voor Menu->Map aanmaken (of Shift-Ctrl-N), dan wordt een "map Z" als submap van "map X" aangemaakt. Sta je links op "map X" en rechts op "map Y" wordt via Menu->Map aanmaken "map Z" als een submap van "map X" aangemaakt terwijl Plotinus deze map als submap van "map Y" wilde hebben.
Vandaar dat ik zei klik in de rechter helft "in het witte gebied", want dan is rechts geen bestand/map geselecteerd en wordt dus een contextmenu getoond waarin de functie "nieuwe map" aanmaken beschikbaar is.  ... maar doorklikken zoals Plotinus zei en de map in de rechter helft te openen, werkt ook.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/27, 22:43:32 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce