Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVB-T opnemen op PC voor afspelen via de mediaspeler  (gelezen 1091 keer)

Offline johande

• Lid
DVB-T opnemen op PC voor afspelen via de mediaspeler
« Gepost op: 2011/11/25, 08:33:51 »
Ik zou graag met "TVHeadend", occasioneel TV-programmas opnemen op PC of NAS. Deze opnames zou ik dan streamen naar mijn Dune (TV101 of 301) mediaspeler.
Ik heb in mijn PC enkel een nvidea videokaart.
Ik heb enkel DVB-T zenders ter beschikking (geen kabelaansluiting) - Belgie, dus VRT Canvas Een+ en Canvas+ en nog een aantal franstalige zenders.... Moet ik nog een TV kaart kopen of volstaat een (usb-)DVB-T antenne om dit voor elkaar te krijgen?

ik zou het graag goedkoop houden omdat het opnemen maar af en toe zou gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/25, 08:42:57 door johande »

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
Re: DVB-T opnemen op PC voor afspelen via de mediaspeler
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/25, 09:12:48 »
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is een DVB-T antenne voldoende voor je plan. Maar volgens mij zit er maar 1 tuner in dus is het of opnemen of kijken, beide tegelijk gaat volgens mij niet lukken.

Offline johande

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/25, 09:19:29 »
Maar volgens mij zit er maar 1 tuner in dus is het of opnemen of kijken, beide tegelijk gaat volgens mij niet lukken.
Alvast bedankt.
Waar zit die 1 tuner dan in? in de usb antenne?
Beide hoeft helemaal niet. Ik kijk normaal alleen TV in de living. De PC dient dan om iets anders (terwijl we beneden TV kijken) op te nemen.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/25, 10:01:31 »
Ja, er zit toch wel zo'n soort van tunertje bij die antenne?
Meestal een soort van usb stick met achterop een antenne stekker?

Mijn vader heeft bijvoorbeeld dit dingetje:
http://tweakers.net/pricewatch/260795/conceptronic-usb-20-digital-tv-receiver.html#tab:info

De antenne wordt dan aangesloten op de usb stick (kan dus ook een andere externe antenne zijn) en vervolgens met MeTv TV kijken. Die bijgeleverde afstandbediening werkt echter niet, alleen in combi met Windows

Offline johande

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/25, 10:11:43 »
ok bedankt voor het hardware gedeelte.
Zijn er nog alternatieven voor TVHeadend (eerste indruk nogal ingewikkeld/omslachtig) om op te nemen via EPG?