Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knoppen maximaliseren minimaliseren sluiten verdwenen  (gelezen 1324 keer)

Offline plivvit

  • Lid
Knoppen maximaliseren minimaliseren sluiten verdwenen
« Gepost op: 2011/11/23, 17:10:59 »
Ik gebruik de laatste versie van Ubuntu op een Netbook. Al geruime tijd kamp ik met bepaalde programmaś die default in Fullscreen modus opstarten. Ubuntu Software Center bijvoorbeeld. De knoppen voor maximaliseren minimaliseren sluiten zijn daar verdwenen. Ook Open Office opent fullscreen. Een nieuw document opent met "slechts" een sluiten-ikoon. Fire opent niet fullscreen, maar er zijn geen window-buttons waarneembaar.
Andere programma's (Google Chrome) hebben die knoppen wel.

In gconf heb ik al de settings voor metacity aangepast, waardoor de burrons naar rechts zijn verhuisd, maar bij vele applicaties blijven ze gewoon weg.
Wat kan de oorzaak zijn?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Knoppen maximaliseren minimaliseren sluiten verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/23, 17:53:09 »
In Ubuntu 11.10 zijn deze knoppen standaard verborgen en verschijnen ze als je er met je muis overheen gaat.

Offline plivvit

  • Lid
Re: Knoppen maximaliseren minimaliseren sluiten verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/23, 19:48:23 »
Typisch. Niet echt "des linux" om instellingen op te leggen. Of is er een tweakmogelijkheid ergens?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Knoppen maximaliseren minimaliseren sluiten verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/23, 19:56:05 »
Er is nog geen eenvoudige tweakmogelijkheid. Bij de introductie van Unity in 11.04 en Gnome 3 in 11.10 heeft Canonical zich in eerste instantie geconcentreerd op de basisfuncties van de nieuwe interface. De aanpasbaarheid komt daarna langzaam maar zeker (te beginnen in 12.04) terug.

Edit: Je kan indicator-appmenu verwijderen, dan heb je (gedeeltelijk) weer de niet-verborgen knoppen terug.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/23, 20:00:38 door ThomasN »