Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] broncode (source) van eigen website  (gelezen 1447 keer)

[OPGELOST] broncode (source) van eigen website
« Gepost op: 2011/11/20, 11:03:48 »
Wie kan mij helpen?:
Ik heb een eigen server in laten richten die onder Linux draait (Ubuntu 10.04) met apache 2.2.3 / php 5.2.17 en MySQL 5.0.77

Voor het internet netwerk is ClearOS gebruikt en de server is aangesloten op een KPN router experia box.

Verder heb ik er een fotoalbum Gallery3 opgezet waar reisfoto's op worden geupload.

Mijn vraag / probleem is het volgende:
Uiteraard wil ik de site aanmelden bij Google moet hiervoor echter EERST de Meta data keywords inbrengen alsmede de meta data content nader omschrijven.
Hoe moet ik de source code page van mijn eigen pagina bereiken? De broncode dus?

Als ik hier eenmaal in kan dan moet het mogelijk zijn om met Bluefish, FileZilla of GeAny in deze broncode enige aanpassingen toe te voegen en de pagina opnieuw te laden.

Maar hoe kom ik erin? Met het commando ssh …... kom ik wel in de server maar ik vind met geen mogelijkheid de broncode pagina. Waar is deze opgeslagen???? Of moet ik daarvoor bij ClearOS zijn??

Als mij iemand kan helpen graag en dan met simpele uitleg want ik ben niet de 'meest ervaren' Ubuntu gebruiker.

Fijne dag nog
Ubunturolf
« Laatst bewerkt op: 2011/11/23, 09:12:22 door ubunturolf »
Weinig is IETS, veel soms NIETS
http://www.travelfoto.biz/    óf    http://www.nature.travelfoto.biz

Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/20, 11:54:40 »
Normaal gesproken staan die in /var/www

Het makkelijkste is, om op je desktop/laptop Systeem > Locaties > Verbinden met server te doen, en te kiezen voor SSH. Vervolgens kun je het bestandssysteem browsen, en bestanden openen op je laptop, bijvoorbeeld met Geany. Die is heel geschikt voor het aanpassen van broncode.

Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/20, 12:17:09 »
Hallo,
hartelijk dank voor je reactie. Maar helaas is het dat niet.
In /var/www staat inderdaad een html document (ik had het al eerder gevonden) maar het is absoluut niet hetzelfde wat ik krijg als ik op mijn eigen site de "broncode" oproep en vergelijk.
Dat is nu juist mijn probleem want in dit doc (wat je bedoelt) kan ik geen keywords ingeven, althans dat zou wel kunnen maar het heeft geen effect.

Dus ik zoek exact hetzelfde doc wat je krijgt als je op je eigen website >rechter muisknop kiest voor 'paginabron bekijken' .
Daar zit mijn probleem  :(

Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/20, 12:49:01 »
Zijn daar ook geen submappen van Gallery3 te vinden?

Hoe heb je die geïnstalleerd?

Edit: ik denk dat je bij iets als "themas" moet gaan zoeken...

Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/20, 12:59:01 »
ja er is zeker een Gallery3 submap maar die heb ik helemaal doorgespit en kan het niet vinden wat ik zoek.
Er staan wel een hoop html docs in maar niet diegeen die ik bedoel.
Ik wordt er hopeloos van maar blijkbaar is het geen gemakkelijk probleem  ???
Ergens snap ik het gewoon niet, er moet toch een plek zijn waar die paginabron staat??  >:(

Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/20, 13:21:43 »
Ik heb 'em even gedownload, en in de standaarddownload is het /gallery3/themes/wind/views/page.html.php. Hier staat een metatag, daar kun je er vast een toevoegen...

Offline bram103

  • Lid
Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/20, 20:47:47 »
Wat ClearOs precies is en wat de rol hiervan is is me niet geheel duidelijk.

Als de site op de Apache server draait en het allemaal op de standaard Ubuntu wijze is ingericht kun je alle info over in welke directories je webcontent staat in /etc/apache2/sites-available en /etc/apache2/site-enabled vinden.

Re: broncode (source) van eigen website
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/20, 21:31:02 »
@bram103

Waar de document-root is is het probleem niet. Het gaat nu om de locatie van de html-broncode binnen het CMS (Gallery3)