Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN  (gelezen 1665 keer)

appel

• Gast
aMSN
« Gepost op: 2007/02/08, 02:59:39 »
Ik heb versie 0.96

die werkt perfect, maar dat de lettertypes geen streling voor het oog zijn is nogal een understatement.
Het is niet direct een dringend probleem, maar ik vind het spijtig dat de o zo mooie ubuntu sfeer helemaal teniet wordt gedaan door dat lettertype

weet iemand een goed lettertype? of een plugin/skin waarmee dit verholpen wordt?

thx

Offline Marinus

• Lid
aMSN
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/12, 00:16:00 »
Ook nog een vraag over amsn, weet iemand hoe je je een profiel kunt verwijderen? (0.96); Ik moet nu namelijk heel mijn e-mail adres ingeven aan de linker kant omdat ik aan de rechterkant per ongeluk een fout e-mail adres heb ingegeven.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
aMSN
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/12, 01:09:23 »
Bij mij werkt verzenden/ontvangen van bestanden niet met 0.96, wie heeft een goede debfile, waarbij bestanden verzenden het wel doet?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

mer2007

• Gast
aMSN
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/12, 01:32:51 »
je kan toch ook msn instaleren in kopete kan je kiezen uit verschillende messengers
msn hotmail ook en dat ziet er toch deftig uit ? niet?

Offline nor

• Lid
aMSN
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/12, 14:54:48 »
Toen ik amsn 0.96 installeerde, zag het lettertype niet goed uit. Daarom heb ik deze tutorial uitgevoerd. Nu ziet het wel goed uit :)

aMSN
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/12, 15:18:36 »
idd 0.96 vervangen met de nieuwe versie 0.97 is de oplossing.

aMSN
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/12, 15:20:17 »
Citaat van: nor
Toen ik amsn 0.96 installeerde, zag het lettertype niet goed uit. Daarom heb ik deze tutorial uitgevoerd. Nu ziet het wel goed uit :)
Helaas is die weer verouderd, want er zijn 2 pakketjes niet meer te downloaden...

aMSN
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/12, 15:46:27 »
Hier de methode die ik heb gebruikt voor ubuntu-gnome (Edgy):

- Download het volgende pakketje:
sources.list-generator
- Door erop te dubbelklikken zal de installatie-procedure ervoor beginnen.
- Na installatie, gdebi afsluiten,
tijdens de installatie van het pakketje is er een backup gemaakt van je voorgaande sources.list
- Start een terminal.
- toets in sudo aptitude update
- daarna toets in sudo aptitude install amsn
Nu word de nieuwe amsn geinstalleerd en de oude vervangen.
Toch is er nu een andere sources.list door het pakketje geinstalleerd, die wil ik persoonlijk altijd weer weg hebben.
Daarvoor gaan we weer de voorgaande sources.list gebruiken, welke gebackupt is door tijdens de installatie van het pakketje.
Daarvoor doen we het volgende:
- toets in gksu nautilus /etc/apt
- In de file-browser nautilus zie je het bestand sources.list en een andere ongeveer zo: sources.list.nogwaterachter,
het kan zijn dat je meer als 1 hebt met wat erachter, kijk dan met rechtermuisknop op het bestandje bij eigenschappen welke het kortst geleden is aangemaakt.
Wanneer je hebt vastgesteld welke je voorgaande sources.list was, oftewel de gewenste backup,
ga je de huidige sources.list met rechtermuisknopklik hernoemen (andere naam geven, of .backup erachter,
datzefde doe je met de backup, maar die hernoem je dus gewoon weer naar sources.list

Trouwens om het gedownloade pakketje weer te verwijderen doe je in de terminal:
sudo aptitude purge 3v1n0-sources-list

NEGEER ALLE MELDINGEN, WANT DE GPG_KEY IS NIET VERPLICHT.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
aMSN
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/12, 19:34:07 »
Persoonlijk zou ik dit NOOIT doen. Kijk maar eens op http://3v1n0.tuxfamily.org/blog/lista-repository-sourceslist-ottimizzata-per-ubuntu-kubuntu-linux/ welke sources er allemaal op je systeem komen, echt niet gezond meer. Je kan dan geen enkele pakket meer vertrouwen.

aMSN
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/12, 20:37:09 »
Citaat van: Kiwinote
Persoonlijk zou ik dit NOOIT doen. Kijk maar eens op http://3v1n0.tuxfamily.org/blog/lista-repository-sourceslist-ottimizzata-per-ubuntu-kubuntu-linux/ welke sources er allemaal op je systeem komen, echt niet gezond meer. Je kan dan geen enkele pakket meer vertrouwen.
Vandaar dat ik dus ook aanraad, na installatie van amsn, je voorgaande sources.list te gebruiken!
Dus volgens mijn korte howto zal je er geen risico mee lopen.