Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: minder CPU gebruik, meer ram  (gelezen 1022 keer)

Offline illya89

• Lid
  • Steunpunt: Nee
minder CPU gebruik, meer ram
« Gepost op: 2011/11/17, 16:37:23 »
Hallo

Mijn pc verbruikt vrij veel van mijn cpu (80%) en weinig Ram (20%).
Kan ik ubuntu zo instellen dat ik meer ram gebruik en ubuntu mijn cpu wat laat rusten?

Groeten

Offline Ramana

• Lid
Re: minder CPU gebruik, meer ram
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/17, 17:15:51 »
Precies. Het zijn twee verschillende dingen, nl iets doen en iets onthouden. Vraag is: wat is de processor aan het doen?
Op dit moment, terwijl ik dit type en iets aan het downloaden ben, is de CPU met zo'n 9% rustig aan het werk.....

Offline Cheap Applications

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/17, 17:24:18 »
Mijn processortje die geeft nu... 0 aan. En ik ben muziek aan het luisteren en dit aan het typen.
Mijn RAM is ongeveer 45% in gebruik, waarvan meer dan de helft naar Opera gaat.
Vergelijk het maar met die van jou.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Nardon

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/18, 08:26:21 »
Ik zou even in de systeemmonitor kijken wat er aan de hand is. Daar kun je meestal wel zien welke programma's er veel processorkracht vragen.