Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke  (gelezen 668 keer)

Offline azu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
welke
« Gepost op: 2011/11/16, 01:01:42 »
welke is goed kubuntu xubuntu edbuntu .
voor server bedoel ik.
en welke is beste voor webshop,welke bedrijven gebruiken het

Offline Buzzin

• Lid
Re: welke
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/16, 02:34:30 »
Je kunt op allemaal prima een server draaien, echter als je er echt mee wilt gaan werken zou ik er zelf een server versie op installeren.
In dat geval kun je gewoon de Ubuntu-server versie pakken (hier te vinden)....aangezien het verschil tussen Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu alleen de grafische omgeving is.....iets dat je toch niet gebruikt op een echte server.

Zelf gebruik ik echter liever Debian. Misschien niet cutting-edge, maar dat is voor een server niet belangrijk.

Wat je vervolgens op de server draait doet er niet echt toe. Een webshop is niet echt belastend voor een server, tenminste, zolang hij niet te groot word.
Zolang de machine een beetje up-to-date is kun je er prima een aantal websites en webshops op draaien.

Welke bedrijven het gebruiken kan ik je echt niet zeggen....dat houd ik in ieder geval niet bij...
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline lord4163

• Lid
    • Simpelbuntu
Re: welke
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/18, 21:36:49 »
Maakt niet uit, wat je zelf lekker vind werken. Alleen raad ik het wel aan een lichte te nemen om je server zo weinig mogelijk te belasten.

En ze zijn allemaal het zelfde trouwens, alleen zien ze er anders uit en hebben andere software, maar de Ubuntu kern is het zelfde. En je kan inderdaad het het beste de Ubuntu Server editie nemen alleen kan je het dan niet meer als desktop gebruiken. En dan misschien in combinatie met Webmin of Ebox.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/18, 21:40:02 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu