Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm gaat uit  (gelezen 714 keer)

Offline azu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
scherm gaat uit
« Gepost op: 2011/11/16, 00:34:30 »
waarom gaat mijn scherm slapen.

heb ubuntu desktop geinstalleerd.
en is het mogelijk een server te installeren voor een webshop

Offline ThomasN

• Lid
Re: scherm gaat uit
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/16, 01:06:45 »
waarom gaat mijn scherm slapen.

Via systeeminstellingen->scherm kan je instellen of je scherm na een bepaalde tijd uitgeschakeld moet worden.

heb ubuntu desktop geinstalleerd.
en is het mogelijk een server te installeren voor een webshop

Wil je een computer als gewone pc én als webserver gebruiken? Dat kan op zich wel, maar ik zou het afraden. Een gebruik als webserver stelt heel andere eisen aan een computer, zeker als het niet voor een simpele hobbysite bedoeld is, maar voor een commerciële onderneming.

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/16, 02:56:36 »
Waarom?
Om energie te besparen en (vroeger) om te voorkomen dat het scherm inbrand. (dat laatste was voornamelijk met CRT/Beeldbuis monitoren een probleem, niet met LCD/TFT)
Aangezien de functie alleen het beeld uitzet als je hem een tijd niet gebruikt vind ik het zelf een handige optie.
Je kunt het uit zetten, maar je kunt ook kijken of je er mee kunt leven als je bijvoorbeeld de tijd iets langer maakt voor hij 'uit' gaat.
Dan spaar je toch een beetje je monitor (en je electra rekening).

Voor je server vraag heb ik al een antwoord gegeven in het Server gedeelte van deze site.
Maar het klopt wat ThomasN zegt: als je de machine als server wilt gebruiken zou ik hem niet óók als desktop machine gebruiken.
De twee kun je het beste gescheiden houden.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/23, 23:16:12 »
Dat hoort zo. Logisch, toch? Het heet energiebesparing.

Wat voor server gaat dat dan zijn? Webserver? Databaseserver? Fileserver?