Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma om geologische formaties 3D te visualiseren?  (gelezen 767 keer)

Offline Jenske

• Lid
Programma om geologische formaties 3D te visualiseren?
« Gepost op: 2007/02/07, 22:48:36 »
Ik ben op zoek naar een enigszins eenvoudig programma om de verschillende aardlagen in de Kempen te visualiseren. Ik wil eventueel zelf wel de digitalisatie doen, maar het moet nadien mogelijk zijn om in 3D een zicht te krijgen op de verschillende lagen en daarvan uittreksels te maken.
Het hoeft niet per se een zwaar programma zijn; ik heb zo al voorbeelden gezien van het gebruik van MS Excel (sic) om aardoppervlaktes voor te stellen met verschillende hoogtes.
... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline eendje

• Lid
Programma om geologische formaties 3D te visualiseren?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/07, 23:18:48 »
Ik weet niet hoe de opmaak is van de files, maar kijk eens naar GNUplot (www.gnuplot.info) zit ook in de repro's. Ik gebruik het zelf op moment dat het bij excel ophoudt.... Ik weet alleen niet of het programma eenvoudig te noemen is...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!