Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardnekkig oranje selectiescherm bij wisselen desktop  (gelezen 354 keer)

Hardnekkig oranje selectiescherm bij wisselen desktop
« Gepost op: 2011/11/13, 18:05:11 »
Ik krijg af en toe een oranje scherm (oranje doorzichtige rechthoek, alsof je wat aan het selecteren bent, precies het halve scherm) als ik wissel tussen applicaties of tussen bureaubladen.
Daar kom ik dan vervolgens niet meer van af tenzij ik willekeurig ga wisselen tussen bureaubladen. Dan verdwijnt het op een gegeven moment (volledig willekeurig) weer.
Kan iemand mij vertellen wat dit is en hoe ik dit kan voorkomen en gericht kan oplossen?

Excuses als deze issue al bekend is, maar ik vind dit een nogal vaag geval om te beschrijven en zoeken heeft dus ook niets opgeleverd.

Ik gebruik Ubuntu 11.10 via WUBI (dus onder Windows).

Thnx!

Martijn.


Re: Hardnekkig oranje selectiescherm bij wisselen desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/13, 19:50:49 »
Hoi Pjotr,

Dankjewel voor je snelle reactie.  :)
Ik heb even gekeken, maar ik heb de beste drivers geïnstalleerd voor mijn video kaart (en mijn pc is nog geen jaar oud).
Bovendien wil ik ook niet terug gaan in beperkingen, maar de maximale mogelijkheden van Ubuntu 11.10 gebruiken.

Ik verwacht dat het iets te maken heeft met automatische instellingen die onverwachts reageren oid.
Ik hoop dus dat iemand reageert met "als je dit doet, gebeurd dat" en dat ik daardoor het probleem op los.

Groet,

Martijn.