Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'raar' opstartsscherm  (gelezen 232 keer)

Offline waver

• Lid
  • Steunpunt: Nee
'raar' opstartsscherm
« Gepost op: 2011/11/06, 15:32:32 »
ik krijg soms vier ubuntu plaatjes naast elkaar bij het opstarten. Net alsof 1 plaatje gevierendeeld is. Verkeerde resolutie oid?
Iemand suggesties?

Alvast bedankt

Offline Cheap Applications

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: 'raar' opstartsscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/06, 15:43:59 »
Resolutie is dat in ieder geval niet :P
Heb je er verder nog last van? Anders zou ik het lekker laten, ik heb het namelijk ook wel eens met afsluiten dat hij in 2en gedeeld is: rechterhelft staat links, en linkerhelft staat rechts. Heb het ook wel eens met het wisselen van resolutie op Windows (starten van een spel).
Welke grafische kaart heb je?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: 'raar' opstartsscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/06, 20:57:56 »
Het kan een "probleem" zijn van je monitor, dat de default instelling van je Video kaart niet spoort met de opstart instelling van je monitor.
Iets dergelijks heb ik hier met een antieke Nvidea Geforce i.c.m. een Philips Flatscreen, hierna wordt het scherm ongeveer 0.5 seconde zwart en is daarna perfect.
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.