Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sublime Text 2 installeren  (gelezen 473 keer)

Offline MarkR

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Sublime Text 2 installeren
« Gepost op: 2011/11/02, 13:17:01 »
Ik heb sinds kort weer Ubuntu geïnstalleerd op mijn laptop, maar ik snap nog steeds niet goed hoe ik sommige programma's kan installeren. Wanneer ik een programma met een .deb extensie download, lukt het me wel, maar het lukt me nog niet om bestanden met een .tar extensie te installeren.

Ik wil graag Sublime Text 2 installeren op mijn Ubuntu 11.10 (64 bit) os. Als ik de Ubuntu versie van Sublime Text 2 download, krijg ik het volgende bestand:
Sublime Text 2 Build 2139 x64.tar.bz2
Deze heb ik uitgepakt in mijn home folder. Ik krijg een nieuwe folder met de volgende inhoud:
  • lib/
  • Prestine Packages/
  • PackageSetup.py
  • sublime_plugin.py
  • sublime_text

Wanneer ik op sublime_text druk, gebeurt er niks.
Er bebeurt ook niks als ik via de terminal de volgende code invoer:
python PackageSetup.py

Ik heb wat rond gezocht en vond op dit forum dat je Synaptic Pakketbeheer kan gebruiken om sommige programma's te installeren. Dit heb ik geïnstalleerd en daarna heb ik gezocht op sublime text. Ik vond hier twee pakketten die ik geïnstalleerd heb, maar ik kan alsnog geen sublime text opstarten.
De twee pakketten die ik vond zijn:
  • libsublime-dev
  • libsublime2

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast hartelijk dank,
Mark

Edit: Wat ik overigens nog wat raar vind, is dat het bestand sublime_text geen extensie heeft. Ik kan het verder ook niet uitvoeren (zelfs als ik het bestand die rechten geef). Moet ik dit op een andere manier via de terminal uitvoeren?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/03, 15:04:06 door MarkR »

Offline MarkR

• Lid
Re: Sublime Text 2 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/03, 18:22:29 »
Ik weet niet wat de regels hier zijn betreft bumpen van topics, maar aangezien dit topic alweer op de derde pagina staat, zal ik het nog eens vragen..
Kan iemand mij helpen? ???

Offline RikRik

• Lid
Re: Sublime Text 2 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/03, 20:45:29 »
Ik kan je niet helpen
Misschien kan je hier beter om ondersteuning vragen:

http://www.sublimetext.com/forum/