Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [edgy]menu layout wilt niet opstarten  (gelezen 842 keer)

goofybert

• Gast
[edgy]menu layout wilt niet opstarten
« Gepost op: 2007/02/06, 16:36:44 »
titel zegt het zo wat al,alsk probeer menu layout te openen ofwel langs prefrences ofwel met rechtklikken op aplications,krijg ik gewoon te zien "starting menu layout" maar hierna gebeurt er nx.

Offline KenSentMe

• Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/06, 17:30:46 »
En wat krijg je als je in terminal 'alacarte' probeert uit te voeren? Een foutmelding?

goofybert

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/06, 17:35:56 »
dat verschilt,alsk gewoon alacarte typ krijg ik Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/alacarte", line 36, in ?
    main()
  File "/usr/bin/alacarte", line 32, in main
    app = MainWindow(datadir, version, sys.argv)
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Alacarte/MainWindow.py", line 45, in __init__
    self.editor = MenuEditor()
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Alacarte/MenuEditor.py", line 36, in __init__
    self.__loadMenus()
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Alacarte/MenuEditor.py", line 58, in __loadMenus
    self.save(True)
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Alacarte/MenuEditor.py", line 62, in save
    fd = open(getattr(self, menu).path, 'w')
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/home/bert/.config/menus/applications.menu'
en alsk "sudo alacarte" doe dan start het op maar kan ik nx uitvinken.alsk eerst "sudo su" en dan alacarte doe,dan start het ook op en kan ik ook zaken uitvinken,maar deze worden dan niet doorgevoerd in de menu's.

Offline KenSentMe

• Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/06, 17:41:19 »
Volgens mij zijn de menu-indeling per user vastgelegd, dus als je het via sudo doet, dan verander je het menu voor root (klopt dat?).  Kijk eens of je wel voldoende rechten hebt op het genoemde bestand /home/bert/.config/menus/applications.menu.

goofybert

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/06, 18:37:49 »
k,kheb het nu aan de praat gekrege,nadat ik /home/bert/.config/menus/applications.menu van owner had verandert,heb ik ook nog /home/bert/.local/share/applications/ van owner moeten veranderen en nu werkt het.thx voor de help