Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Security updates en upgrades installeren of niet?  (gelezen 821 keer)

Offline tillie

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Security updates en upgrades installeren of niet?
« Gepost op: 2011/10/29, 16:16:04 »
Ik heb vandaag Kubuntu 11.10 geïnstalleerd. Omdat er eerder wat problemen waren met Ubuntu 11.10 ben ik huiverig om de security updates en de vele upgrades te downloaden. Dit zou misschien ten koste kunnen gaan van de stabiliteit van het systeem, dat nu gewoon goed loopt. Wat raden jullie aan?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Security updates en upgrades installeren of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/29, 17:42:32 »
Beslist allemaal installeren.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/29, 20:23:41 »
Altijd doen ze worden niet voor niks gegeven .. heeft altijd een reden. :)
Netbook Samsung Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Turm Medion Xuby Focal 20.04.2 Lts - Laptop Medion Xuby Bionic 18.04.5 Lts.Ubuntu  _  Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/29, 20:27:56 »
Gaat bijna altijd goed en als er al iets fout gaat dan komt er binnen korte tijd weer een fix voor. Je kan vandaag de dag echt niet meer veilig op Internet werken als je geen veiligheidsupdates binnen haalt. Linux is weliswaar niet zo vatbaar voor virussen, maar in browsers en mailprogramma´s komen ook kwetsbaarheden voor en die moet je wel laten repareren. En verder moeten er allerlei bugs verholpen worden anders kunnen we hier wel bezig blijven.  8-)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/29, 20:30:33 door Wout55 »

Offline atomos

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/29, 22:51:39 »
altijd installeren die updates.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Joris Donders

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/29, 22:59:12 »
Ik denk dat alle forumleden je dit advies geven ;) ook ik.

Die updates dienen echt wel voor iets.

Geen angst hebben, soms (en dat is vrij uitzonderlijk) kan het eens mis gaan maar voor 98% gaat het altijd goed.

Het enige dat ik durf weigeren te installeren zijn updates voor Grub, zeker met een dualboot met Windows (omwille van W).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline atomos

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/30, 00:32:26 »
Tot nu toe heb ik nog maar 1 keer een  probleem gehad met grub 1 (en geen grub 2) updates en dualboot kubuntu/windows. En dat was ergens in 2008 als ik me niet vergis.
Waar ik nog wel eens problemen me gehad heb is de Nvidia drivers, ik moest toen de drivers uitzetten, updaten en toen weer aanzetten anders liep x-server vast en ik had geen netwerk meer  :| verder geen problemen met updates gehad..  :P
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline tillie

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/30, 11:18:11 »
Heerlijk!  :mad: :mad: :mad:

Net de updates geïnstalleerd, meteen merkbaar. Geluid is weer fucked en rekonq doet t niet.

Offline donpedroII

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/30, 11:26:42 »
Rekonq is door veel gebruikers nog steeds aangemerkt als onstabiel tot zelfs zeer onstabiel.
Dus verbaas ik mij niet dat hij dienst weigert.

Hier doet iemand zijn verhaal: http://linuxblog.darkduck.com/2011/10/disappointments-of-kubuntu-1110.html

Citaat
Unfortunately, MP3s are not supported out of the box in Kubuntu 11.10.
Dus daar gaat je geluid  >:(
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline tillie

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/30, 11:38:33 »
Dus daar gaat je geluid  >:(

Dat mijn geluid weg is, komt door die updates, want daarvoor deed alles perfect! mp3's kon ik gewoon luisteren, en na de updates is alles fucked.

Ik had nooit naar jullie moeten luisteren  =D ;)

Offline donpedroII

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/30, 11:49:05 »
Heerlijk!  :mad: :mad: :mad:

Net de updates geïnstalleerd, meteen merkbaar. Geluid is weer fucked en rekonq doet t niet.
Je geluid was al eerder een probleem begrijp ik uit deze opmerking.
Wat heb je toen moeten doen om het aan de praat te krijgen?

Heb hier zelf geen Kubuntu draaien, maar is er ook binnen Kubuntu niet een 'Multi media selector'?
Dan zou je kunnen kijen of je de default output voor geluid anders moet zetten, waardoor je wel geluid geeft.
Vaak staat deze op 'default' , maar soms moet je juist hem forceren om bijvoorbeeld ALSA of ESD of zelfs OSS te gebruiken als driver voor je sound.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline tillie

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/30, 11:58:34 »
Je geluid was al eerder een probleem begrijp ik uit deze opmerking.
Wat heb je toen moeten doen om het aan de praat te krijgen?

Heb hier zelf geen Kubuntu draaien, maar is er ook binnen Kubuntu niet een 'Multi media selector'?
Dan zou je kunnen kijen of je de default output voor geluid anders moet zetten, waardoor je wel geluid geeft.
Vaak staat deze op 'default' , maar soms moet je juist hem forceren om bijvoorbeeld ALSA of ESD of zelfs OSS te gebruiken als driver voor je sound.

De problemen waren in ubuntu 11.10. Ubuntu 11.10 was zo spastisch dat ik 3 dagen heb geprobeerd het aan de praat te krijgen, maar gelukkig gaf ubuntu het uiteindelijk zelf op door unity helemaal weg te werken. Dat was voor mij het signaal dat ik eens iets anders moest proberen. Toen Kubuntu 11.10 geïnstalleerd. Super blij mee. Vervolgens de vraag gepost "zou ik die updates installeren of niet", zie eerste post. Advies opgevolgd, en geluid is weer fucked.  Ik wordt hier niet goed van.