Ik hoefde 'm niet eens bij te werken: er zat uit-de-doos al 2.3.3 Gingerbread op. 
Tot mijn verbazing, overigens.... Had ik niet verwacht.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Dit lijkt mij ook wel wat.
Nu enkele dagen in bezit, en 't bevalt redelijk goed. Geen topper, maar dat had ik ook niet verwacht voor die prijs. Het scherm is vrij klein; de topmodellen hebben duidelijk grotere schermen. Enfin, zo past-ie tenminste nog in m'n binnenzak, en is-ie niet zo zwaar....
Het "schermtoetsenbord" heeft erg kleine toetsjes, en ik heb geen dunne vingers. Als je het apparaat kantelt, dan kantelt ook het beeld en worden de toetsen slechts iets groter. Het valt me mee, dat ik toch nog zo weinig tikfouten maak: de software is blijkbaar behoorlijk goed in het herkennen van de toets die ik wil aantikken.
Duurt vrij lang voordat de GPS-chip de satellieten heeft gevonden: vaak wel een minuut of vijf (in het vrije veld!). De gratis te installeren Navit (met gratis kaarten) biedt eenvoudige basisnavigatie; het werkt, maar een los TomTom-kastje is veel prettiger. Meer iets voor noodgevallen, als je de weg kwijt bent en je hebt geen TomTom bij je.
De Wifi-draadloze kaart werkt goed; is behoorlijk gevoelig.
Iets wat waarschijnlijk voor alle slimme mobieltjes geldt: met het "vegen" (bladeren) door de opties, vink je per ongeluk gauw iets aan (of uit) wat niet de bedoeling is. Grrrmmmppff.
De accuduur is erg beperkt: 1-2 dagen, en dan mag-ie weer aan de lader. Of na een halve dag al, als je 'm intensief hebt gebruikt. Wat een verschil met m'n simpele Nokia'tje, dat alleen kan bellen en SMS'en, maar wel 14 dagen meegaat op één lading....
Voor de rest heb ik eigenlijk weinig opmerkingen: voor mij is zo'n ding een helemaal nieuwe ervaring, dus dat wordt nog flink verkennen de komende tijd.
Wat ik wel alvast heb geleerd:
- E-mail niet koppelen aan m'n hoofd-e-mailadres bij Gmail, maar aan een speciaal nieuw gecreëerd Gmail-adres. Anders liggen je persoonlijke gegevens dadelijk letterlijk op straat.... De agenda van je hoofdadres kun je delen met je nieuwe adres, dus dat is geen bezwaar.
- Geen Google Maps gebruiken voor navigatie, want die slurpt telkens een hoop gegevens van het internet. Navit is beter, want die is net als TomTom: geen internetverbinding nodig.
- Toegang beveiligen met wachtwoord (niet PIN van bel-chip, maar voor telefoon zelf).
- Niks installeren van buiten de officiële bron (Android Market).
- Voorlopig(?) blijf ik m'n oude simpele Nokia'tje gewoon gebruiken om te bellen... Ik zie de Samsung meer als een mini-netboekje.
Let trouwens wel op: de promotie-actie van Samsung (20 euri terug) duurt niet onbeperkt:
http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/mobile/galaxy-cashback/?pid=nl_promotion_home_banner6_cashbackgalaxy_20110719