Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Cairo-Dock ongewenste dikke zwarte band als achtergrond  (gelezen 775 keer)

L.S.

Mijn twee zoontjes zitten alle twee op dezelfde machine met Ubuntu 10.4 (LTS-versie in ieder geval). Ze gebruiken ook alle twee Cairo-Dock; prachtig vinden ze. Nu wil het geval dat bij de een de achtergrond doorschijnend is en het Dock vanzelf verdwijnt en dus het bureaublad vol zichtbaar wordt. Bij de ander is er echter sprake van een dikke zwarte achtergrond die ook blijft bestaan als het Dock zelf verdwijnt (de icoontjes dus). Ik heb het ook aan de zijkan geprobeerd; zelfde effect. Volgens mij moet het een bepaalde instelling zijn die ik over het hoofd zie. Is er iemand die weet hoe ik dit oplos?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/10/26, 09:40:12 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Cairo-Dock ongewenste dikke zwarte band als achtergrond
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/25, 21:43:50 »
Staat Compiz aan? Opacity (doorzichtigheid) werkt niet met Metacity.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Cairo-Dock ongewenste dikke zwarte band als achtergrond
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/26, 09:39:47 »
Dat was het. Mijn zoontje had de visuele effecten afgezet en dan valt de besturing terug op Metacity (geloof ik). Door de visuele effecten weer aan te zetten was het direct het hersteld.

gegroet en bedankt,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.