Hallo allemaal,
Ik ben al avonden aan het proberen mijn ubuntu 11.10 weer aan de praat te krijgen, maar hij lijkt nu toch serieus van padje af te zijn. Als iemand mij zou willen helpen om haar weer in de lucht te krijgen, zou ik daar echt heel blij mee zijn.
Even wat specificaties:
- AMD64 5200+
- Asus EAH5450 Silent videokaart
- Tv als monitor - LG via HDMI
- Ubuntu 11.10
Wat is er gebeurd... (ik zet zoveel mogelijk informatie neer, baat het niet...)
- Ik draaide 11.04 met Gnome (vond ik fijner dan Unity)
- Heb via het Update scherm de upgrade naar 11.10 uitgevoerd
- Startte opnieuw op
En hij deed het, alleen met een verkeerde resolutie. Ik heb mijn PC via HDMI op mijn tv aangesloten, en draaide altijd resolutie van 1650x1050. Nu stond hij op 1920, en enige andere optie was 1280. Na enig speuren op internet vond ik een tutorial om /etc/init/Default aan te passen om mijn resolutie toe te voegen. Heb deze eerst nog even 'los' geprobeerd (werkte als een zonnetje) en toen voor vast in Default vastgelegd. Even herstarten en...
[zwart scherm]
Hij stopt echt met beeldscherm aansturen, want me tv zegt 'Geen signaal'.
Ai... Misschien heb ik Default verkeerd aangepast. Gelukkig had ik een backup van het bestand gemaakt, dus via 'recovery mode' via command line het bestand teruggezet. Even herstarten en...
[zwart scherm]
Hmm... Nou wordt het problematischer. Gelukkig heb ik een laptop, en is Google mijn grootste vriend. Dus heb ik zoveel mogelijk afgespeurd, geprobeerd, veranderd en ge-apt-get, ge-reconfigured, ge-dpkgd, ge-allesd, maar hij doet het nog immer niet. Met al mijn (on)kunde heb ik nu wellicht nog meer gesloopt dan er al stuk was, want nu krijg ik als laatste melding bij het opstarten 'starting mount network filesystems' en dan ´stopping mount network filesystems' en probeert ze niet eens meer om het grafische gedeelte te starten.
Misschien is het maar het beste om een hele verse reïnstall van ubuntu te doen. Dus ik stop een live-cd erin (heb nog een oudere van 10.04). Die geeft echter ook hetzelfde mooie zwarte scherm...
Tja en nou houd het voor mij een beetje op. Iemand ideeën?