Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: terminalvenster  (gelezen 455 keer)

Offline bullrider

• Lid
  • Steunpunt: Nee
terminalvenster
« Gepost op: 2011/10/22, 15:26:42 »
in het terminal scherm heb ik de, tekst to run a command as administrator (user root) use "sudo <command>" see "man sudo_root for details. waar kan ik hier een handleiding voor vinden.als ik nu opdrachten intik en enter gebeurt er niets alleen een regel verder,  alvast bedankt

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: terminalvenster
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/22, 15:27:30 »
Welke opdracht wil je met sudo uitvoeren dan?

Offline donpedroII

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/22, 15:50:18 »
Als je toch in de Terminal bezig bent, dan is het manual voor sudo_root gebruik zet je in de terminal man sudo_root en dan <enter>
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline bullrider

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/23, 12:08:33 »
in het lijstje draadloos moet je via het terminal venster bepaalde commandos uitvoeren daar kom ik dus niet verder mee

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/23, 12:13:40 »
In de terminal geldt: geen nieuws is goed nieuws  ;) Als je iets intoetst en je gaat naar de volgende regel, zonder melding dat er iets fout is, dan is de opdracht succesvol uitgevoerd.

Offline bullrider

• Lid
Opgelost terminalvenster
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/23, 13:20:19 »
bedankt ik dacht dat het zo niet goed ging maar geen bericht goed bericht dus ik kan gewoon het lijstje zo afwerken.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/26, 07:53:17 door bullrider »