Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleempje met Wine  (gelezen 1859 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Probleempje met Wine
« Gepost op: 2007/02/05, 18:51:28 »
Ik heb via wine blue soleil geinstalleerd (dit is voor mijn bluetooth stick) Hij is geinstalleerd zegt ie. Tijdens de installatie vroeg ie waar ik m wou hebben en toen heb ik m onder program files gezet (hopelijk is dit goed). De snelkoppeling staat op het bureablad en heet BlueSoleil.Ink Wat moet ik nu nog verder doen om het te laten werken?

Ik heb trouwens ook geprobeerd via wine de tom tom home te installeren maar hij loopt vast dus geen optie vooralsnog.

Edit:

ik heb via winecfg nu bij add apllications. Via add program files (daar stond common files standaard al onder) via ivt blue soleil gevonden en toegevoegd.

Offline vliegje20

• Lid
Probleempje met Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/05, 19:09:37 »
Ik ben alweer een stuk verder maar even op de wiki gekeken en ik kreeg m niet opgestart. De terminal leverde dit op:

patrick@ubuntu:~/.wine/drive_c/Program Files/IVT Corporation/BlueSoleil$ sudo wine BlueSoleil.exe
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\btpcfg.dll") not found
err:module:import_dll Library btpcfg.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe") not found
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\setup.dll") not found
err:module:import_dll Library setup.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe") not found
err:module:import_dll Library mfc42.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe") not found
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\btwin.dll") not found
err:module:import_dll Library btwin.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\IVT Corporation\\BlueSoleil\\BlueSoleil.exe" failed, status c0000135
patrick@ubuntu:~/.wine/drive_c/Program Files/IVT Corporation/BlueSoleil$

Wat betekent dit?

Offline vliegje20

• Lid
Probleempje met Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/06, 17:54:17 »
Niemand hier een oplossing voor of werkt het gewoon niet?

Offline vliegje20

• Lid
Probleempje met Wine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/06, 19:08:59 »
Inmiddels werkt het door een .dll bestand toe te voegen. Maar nu het volgende. De usb bluetoothstick zit erin en het lampje knippert maar bluesoleil kan er niks mee misschien driver installeren? Kan ik dat via ndiswrapper?

Dit is de uitkomst van lsusb in de terminal

Bus 001 Device 008: ID 1131:1001 Integrated System Solution Corp. KY-BT100 Bluetooth Adapter