Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Waar is Clonezilla image?  (gelezen 527 keer)

Offline Willibuntu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] Waar is Clonezilla image?
« Gepost op: 2011/10/21, 11:15:50 »
Ik maak een image van mijn Ubuntu partitie met Clonezilla en kan achteraf de image nergens vinden.
Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat het programma gevraagd heeft waar de image te schrijven.  ???
« Laatst bewerkt op: 2011/10/23, 00:22:06 door Willibuntu »

Offline ThomasN

• Lid
Re: Waar is Clonezilla image?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/21, 11:19:58 »
Bij mij moet ik met Clonezilla altijd zelf aangeven waar de image moet komen. Misschien kan je Clonezilla nog eens starten om te zien waar het bestand per default opgeslagen wordt.

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/21, 13:42:23 »
Vlak voor de image feitelijk weggeschreven wordt, vraagt Clonezilla daarvoor toestemming met EXPLICIETE vermelding van de locatie van de file!
Tijdens de procedure moet je ook zelf nog eens de device én eventuele partitie daarop als doel voor de image aangeven (Zie ThomasN).
TS laadt de verdenking op zich "ja-vinker" te zijn, come hell or high water.
Imagenaam begint met "yyyy-mm-dd-hh"
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Willibuntu

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/23, 00:21:13 »
Ik heb de beginners-fout gemaakt om voor bron en doel hetzelfde te nemen... :P  (ja, ik weet het XD)
Nu is het wel zo dat Clonezilla een volledig andere werkwijze heeft als True Image en Todo Backup en lang niet zo duidelijk is. Normaal wordt er gevraagd van welke partitie/disk je een image wil maken en vervolgens waar je die wil plaatsen.  Bij Clonezilla is dat net omgekeerd.
Nu weet ik dat ook weeral.
Bedankt iedereen.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/23, 11:33:29 door Willibuntu »

Offline koos4401

• Lid
Re: [Opgelost] Waar is Clonezilla image?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/23, 10:16:54 »
Het klopt dat Clonezilla effe anders werkt. Deze tut is misschien wel aardig. (Nog niet zelf bekeken) http://www.ilovefreesoftware.com/16/videos/video-tutorial-how-to-clone-disks-using-clonezilla.html
Lees vooral de schermpjes goed als je een image terug moet zetten. Voorkom de verrassing dat je een fout systeem de "verkeerde" kant op verhuist, in plaats van een goede image over de fouten heen zetten.
Succes verder!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Willibuntu

• Lid
Re: [Opgelost] Waar is Clonezilla image?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/23, 11:32:31 »
Bedankt koos4401!  Zeer interessante "tut".