Ik heb Mint 12 op mijn laptop gezet en het eerste wat je opvalt is inderdaad dat hij langzaam is met opstarten (in vergelijking met Mint 10 & 11). Als je eenmaal in Mint zit gaat het wel en kun je er prima mee werken. Ik blijf wel hinder ondervinden met het dimmen van het scherm (dat had ik ook al in Ubuntu 11.10 met Gnome shell). Ondanks ik het vinkje uitgezet heb bij systeeminstellingen-scherm, blijft hij het scherm dimmen na enige tijd niet gebruik. Ik los dit meestal op door met de 'fn' toetsen hem weer helder te maken.
Maar zit je in de 'Mate' omgeving dan werken bij mij de 'fn' toetsen niet meer om het scherm helder te maken. En dat is erg vervelend en moet je gewoon opnieuw opstarten. De 'Mate' omgeving ziet er bijna hetzelfde uit als de vorige Mint versies. Ik zelf hou wel van veranderingen (ik ben uitgekeken op Gnome 2) en kies dan ook om de vernieuwde Gnome 3 shell te gebruiken.
Ik neem het voor lief dat hij wat langzamer opstart (dat ben ik toch wel gewend omdat ik ook Windows gebruik voor mijn werk) en maak gewoon meer gebruik van de pauze stand.
Ik hoop nog wel dat er een fix komt voor het dimmen van het scherm en anders is het gewoon jammer (je leert ermee leven hè).
Groeten van Karel,