Wat een goede en goedkope provider is met een vast ipadres is
www.telebyte.nlAls je die kan krijgen bij jouw, neem dan de ADSL2+ 12Mb down en 1024 up kost ongeveer 29 euri per maand.
Bij deze provider kan het gebeuren dat je IP adres verandert wanneer je ineens een ander modem gaat gebruiken met een ander MAC adres.
Maar anders verandert het nooit.
Bandbreedte verbruik is onbeperkt

En ik kan het weten met vele GIg's per dag

Dit is ruim genoeg voor een paar website's, alleen een Q3 server draaien gaat krap worden, je moet per deelnemer op de server een aantal KB upload hebben en daar ben je snel doorheen.
12 mensen lukt al niet, kan ik je nu al vertellen

Om een server op te zetten kan je het best kiezen tussen:
Ubuntu LAMP server
Of een Debian server en een goede
HOW TO vind je hier.
Veel van dit is ook van toepassing op Ubuntu, dus lees het om wat te begrijpen wat er allemaal gebeurd.
Boven alles , zodra je de server geinstalleerd hebt , installeer dan eerst "Webmin"
Een geweldig beheers proggie waarbij je gewoon via je browser de hele server kan beheren.
Voor een paar website's hoef je niet meteen aan een hosting proggie te denken, gewoon via webmin de httpd.config bewerken en of virtuele servers aanmaken met een paar klikken en klaar.
Website domeinen claimen kan je heel goed doen bij
GINO ProjectenKlik links onderin (onder Domeinen & DNS ) op informatie.
Nu kan je kijken of die naam al bestaat, je ziet de prijzen per jaar, en als je verder gaat kan je het claimen.
na betaling is je DNS online, en wat erg fijn is bij deze mensen is dat je volledig beheer krijgt over je eigen DNS.
Dus het is een makkie om email adressen aan te maken en de DNS naar jouw IP adres te sturen, of te veranderen wanneer jouw ipadres om wat voor reden dan ook zou wijzigen.
Ik ken die gasten goed en zijn erg aardig en behulpzaam.
En bovenal niet duur.
enyway je hebt nog wel wat werk voor de boeg.
EN Math.

Een vast IP adres is wel een pre, want wanneer jouw ipadres wijzigt dan kan je die wel ff veranderen in de DNS, maar n principe duurt of kan het 24 uur duren voor iedereen wereldwijd weer op je site kan.
Alle DNS moeten weer weten waar ze jouw kunnen vinden, en dit spoolen duurt wel ff.
Voor alleen de nederlanders zal het 1 a 2 uur duren.
Alhoewel Gino sneller server gebruikt, en ik wel heb meegemaakt dat na een 1/2 uur de site in Nederland alweer bereikbaar was.
SCCS