Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe sessie chromium opstarten op nieuw werkblad in Gnome shell 3.2 ?  (gelezen 680 keer)

Ik werk nu met gnome-shell 3.2, ik vind namelijk die unity niets en deze gnome shell met wat extensies bevallen met beter. Meer flexibiliteit naar mijn smaak en er komen steeds meer extensies bij. Mijn vraag is deze:
Ik hou graag van het werken op verschillende werkbladen: op blad 1 start nu meestal banshee, Arrow jazz radiostation erop of een van mijn albums aanklikken en muzak ! let de fun begin. Hup naar werkblad 2 , daar start ik chromium op, en surf wat. Nu heb ik getracht om op werkblad 3 een nieuwe chromium sessie te starten met Cairo dock maar er verschijnt geen nieuwe sessie, ik switch ineens over naar werkblad 2 waar al een chromium staat. Maar dat wil ik juist niet! In 11.04 onder gnome 2 was dat totaal geen probleem, nu kan het niet!...... Hoe kan ik nu meerdere sessies van een applicatie starten en op verschillende werkbladen zetten????.......iemand??
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 21:26:08 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: nieuwe sessie chromium opstarten op nieuw werkblad in Gnome shell 3.2 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/18, 08:28:38 »

Dit is niet alleen met Chromium... ook met Firefox... heb je Firefox of een ander programma open staan op werkblad 1 dan krijg je datzelfde programma niet open op werkblad 2 ....ERG irritant inderdaad....

In gnome totaal geen probleem... al had je 6 werkbladen open staan... Ik ben er ook nog niet achter of het wel kan. Unity werkt bij mij inmiddels wel wat beter maar dit is echt heel irritant en een verslechtering.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: nieuwe sessie chromium opstarten op nieuw werkblad in Gnome shell 3.2 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/18, 15:02:28 »
Ik was eigenlijk al een beetje bang voor deze bevestiging: ik krijg steeds meer het gevoel dat Gnome-shell meer en meer beperkingen aan de gebruiker oplegt: minder vrijheid om het zelf in te richten zoals de gebruiker dat wil. Van de zotte dat je met een zo'n modern OS niet meer instanties van dezelfde app. kunt starten! Schaf dan die werkbladen maar af, wordt het nog overzichtelijker van. Nee, ik ben al geen fan van unity onder Gnome 3 maar Genome-shell zonder unity wordt ik ook niet veel blijer van. Los van de beperkingen ogv fonts, thema's en zelfs maar LCD-subpixels! Zelfs gewoon onvindbaar om de monitor goed in te stellen zoals dat wel kon in 11.04 Rare beslissingen allemaal hoor. Ik wil best mijn hand in de boezem van het kennisgebrek steken, maar ook op de fora zie je deze geluiden terug. Raar dat je een tweak tool moet na-installeren om zaken weer naar je hand te zetten. Alsof de gebruiker sinds 11.04 ineens dommer is geworden of zo...
Sorry, moest ik ff kwijt.
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb