Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem Nvidia-resolutie vanaf Ubuntu 10.04  (gelezen 572 keer)

Offline Partynoud

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Probleem Nvidia-resolutie vanaf Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2011/10/17, 17:34:49 »
Dit is een nieuw topic gebaseerd op een oud topic. Lees eerst svp even het oude topic (niet groot).

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/strepen-en-bibberen-van-mijn-tft-monitor/new/#new

Ik ben nu zo ver dat ik WEL de juiste resolutie krijg wanneer ik een VGA-kabel gebruik voor mijn monitor, maar NIET wanneer ik een DVI-kabel gebruik. Bij die laatste is de hoogste resolutie die beschikbaar is ineens 1400x ?? (nog wat..), maar niet de hoogste resolutie van 1920x1080 (boven de 1400 is er dan niks.....!!).

Nogmaals die persoon die me toen geholpen heeft heeft toen een stukje tekst aangeplakt in het corg.conf-bestandje waardoor hij WEL herkend werd (zie oude topic).

Kan iemand die hierin VAARDIG is mij hier svp mee helpen?

Offline Partynoud

• Lid
Re: Probleem Nvidia-resolutie vanaf Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/18, 21:46:26 »
Het probleem lijkt nu ENIGSZINS opgelost. Ik zeg enigszins omdat ik het niet zeker weet. Ik heb een oplossing gevonden,maar het resultaat is ietwat anders als bij mijn oude installatie.

Het volgende heb ik gedaan:

Ik heb eerst de VGA-stekker gebruikt. Bij die kreeg ik wel de juiste resolutie. Vervolgens heb ik 4 regles toegevoegd aan het xorg.conf-bestandje bij het onderdeel "section monitor" te weten:

Option            "ExactModeTimingsDVI" "TRUE"
Option            "UseEDIDFreqs" "false"
Option            "ModeValidation" "DFP-0: NoMaxPClkCheck, NoEdidMaxPClkCheck, AllowNon60HzDFPModes"
EndSection

Toen de pc uitgedaan. VGA-stekker eruit, DVI-stekker erin en toen kreeg ik de juiste resolutie.

Offline wermic

• Lid
Re: Probleem Nvidia-resolutie vanaf Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 01:37:52 »
DVI bij NVIDIA-kaarten  in KUBUNTU

Als de juiste resolutie niet vastgehouden word :

Ga naar : NVIDIA X Server Settings
Klik op  : X Server Display Cofiguration

Selecteer de juiste resolutie
klik op Save to X Configuration File
Je ziet nu een venster met /etc/X11/xorg.config
Niet op save klikken maar op Show preview
Hier zie je de nieuwe xorg-config
alles selecteren  (met Ctrl-a) en kopieren

Open kdesudo kate, ga naar /etc/X11/xorg.config en maak een reservecopie met xorg.config.old o.i.d.

Wis alles uit de originele xorg.config en plak de inhoud van de Nvidia xorg.config.

PC opnieuw opstarten en hopen dat het goed is.

Bij mij werkt het. Anders de oude xorg.config terugzetten.