Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: auto hide gnome panel  (gelezen 3008 keer)

roeleboel

• Gast
auto hide gnome panel
« Gepost op: 2006/02/12, 19:13:53 »
Wanneer ik m'n gnome panel op automatisch verbergen instel, dan is die niet helemaal verborgen, ongeveer tot de helft.  Ik heb al in m'n xorg.conf aan m'n beeldscherm instellingen zitten prutsen, maar het blijft hetzelfde.  M'n scherm is een 15,4 inch (wide) met een resolutie van 1280x800 en is ook zo ingesteld.  Kan er nog een andere oorzaak hiervan zijn?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
auto hide gnome panel
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/12, 21:07:37 »
Net even geprobeerd, bij mij blijft er ook een klein streepje over. Misschien te maken met de pixel-size?

auto hide gnome panel
« Reactie #2 Gepost op: 2006/02/13, 00:16:25 »
"It's not a bug - it's a feature"

roeleboel

• Gast
auto hide gnome panel
« Reactie #3 Gepost op: 2006/02/13, 19:13:23 »
Het werkt wel serieus op m'n zenuwen, en bij m'n vorige installatie (ik heb gisteren alles opnieuw geinstalleerd) had ik dat niet! Raar...

roeleboel

• Gast
auto hide gnome panel
« Reactie #4 Gepost op: 2006/02/14, 15:58:51 »
OK, voor de geintresseerden!

1) Start gconf-editor op (via de terminal, "toepassing uitvoeren" of menu -> systeemgereedschap -> configuratie editor),
2) ga naar de map /apps/panel/toplevels (dus apps -> panel -> toplevels)
3) kies voor bottom of top panel (afhankelijk van deze die je volledig wil verbergen)
4) het gaat om het 2de regeltje "auto_hide_size": verander hier de waarde naar 0 (bij mij stond deze op 6)
5) sluit gconf-editor af en ga met je muis naar het respectievelijke panel.  Als hij nu verdwijnt is er niets meer te zien van de panel!

Nu kun je genieten van vensters die je complete scherm in nemen (max grote dus) en een ongeschonden bureaublad.

auto hide gnome panel
« Reactie #5 Gepost op: 2006/02/14, 16:03:27 »
Hmm, interesting...