Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.10 Shotwell importeert foto's niet (handmatig) naar bibiotheek  (gelezen 867 keer)

Offline 10o

• Lid
Als ik foto's uit een andere map dan de in de Shotwell ingestelde bibliotheeklocatie importeer, verwijst hij enkel naar de oorspronkelijke locatie, terwijl je een kopie verwacht in de fysieke bibliotheek. Zo raak je het spoor in de fysieke collectie natuurlijk snel kwijt... Importeren vanaf SD gaat wel oké.
Het maakt niet uit of ik bij importeren kies voor de optie "Foto's kopiëren" of "Importeren naar locatie". In beide gevallen blijven de foto's enkel op de oorspronkelijke locatie...
Heeft iemand dit gemerkt? Doe ik iets fout? In 11.04 had ik geen problemen.

Ps. het vasthouden van de ingestelde voorkeuren lijkt ook niet Shotwells sterkste punt... Ik heb nu al enkele keren meegemaakt dat hij zonder mijn tussenkomst de bibliotheeklocatie heeft teruggezet naar de default instelling, evenals de ingestelde opslagstructuur. Misschien toch maar weer 's kijken naar alternatieven. Want met een collectie van 5 à 10 duizend foto's is fysieke consistentie wel een belangrijke eis.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 14:55:34 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: 11.10 Shotwell importeert foto's niet (handmatig) naar bibiotheek
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/17, 14:47:58 »
Kopiëren betekent dat ie ze naar de Shotwell-map kopieert.

Offline 10o

• Lid
Re: 11.10 Shotwell importeert foto's niet (handmatig) naar bibiotheek
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/17, 14:58:25 »
Kopiëren betekent dat ie ze naar de Shotwell-map kopieert.
Dat zou je wel verwachten ja. Maar de praktijk wijst anders uit, getuige mijn post...
Als ik de "gekopieerde" foto in Shotwell "Open in bestandsbeheer", doet hij dat in de orginele locatie. Ik weet nu echt niet meer welke foto's waar staan...  :|
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)