Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.10 Sneltoets maken lukt niet  (gelezen 941 keer)

Offline 10o

• Lid
11.10 Sneltoets maken lukt niet
« Gepost op: 2011/10/16, 10:21:02 »
Via Systeeminstellingen > Toetsenbord > Sneltoetsen probeer ik een scriptje toe te wijzen aan de Sony Vaio laptop toets ASSIST. Daartoe heb ik een aangepaste sneltoets gemaakt:

Naam: TouchpadToggle
Opdracht: sh /usr/bin/touchpad_toggle.script

Inhoud van dat script is...
# toggle synaptic touchpad on/off
MOUSESTATE=$(xinput list-props "SynPS/2 Synaptics TouchPad" | grep Enabled | grep -Eo '.$')
if [ $MOUSESTATE = 0 ]; then xinput set-int-prop "SynPS/2 Synaptics TouchPad" "Device Enabled" 8 1
else xinput set-int-prop "SynPS/2 Synaptics TouchPad" "Device Enabled" 8 0; fi

Via de terminal doet het scriptje wat het moet doen: het touchpad in-/uitschakelen, maar i.t.t. in 11.04 lukt het me niet om enige toets toe te wijzen in het instellingenscherm. Ik volg de instructies "Om een sneltoets te bewerken, klikt u op de corresponderende rij en voert u een nieuwe toetscombinatie in of drukt u op backspace om het te wissen.", maar geen enkele toets of toetscombinatie wordt opgevangen als ik een rij geselecteerd heb...

Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)