Ja want met Unity heb je zo'n enorm druk bureaublad *kuch*
Voor de eerlijkheid moet je het dan ook vergelijken met de Xubuntu desktop van XFCE,
maar ja, het blijft een kwestie van smaak .... 
Persoonlijk vind ik Unity vele malen rustiger dan Xfce en GNOME 2. Weetje, er is een reden waarom ik nooit aan GNOME 2 kon wennen (en ook aan Windows en op de lange duur KDE): teveel van alles. Op OSX trouwens ook en Android ook. Het hoeft niet allemaal overzichtelijk te zijn, maar ik wil wel een rustige interface die snel, intuïtief en makkelijk/handig werkt. Daarom dat ik van Unity hou (en ook van E17). O ja, en ook omdat Xfce vasthoudt aan dat ouderwetse hiërarchische menu. Ik haat hiërarchische menu's.
Ja Vistaus je wordt een dagje ouder nietwaar ,en dan wil je het ook wat rustiger aandoen .. begrijp je volkomen hoor ............................... niet dus.
Wat is er niet rustig aan XFCE dat moet je toch eens uitleggen. 
En ik haat bla bla sorry dat is lulekoek. 
Uren en uren kun je kletsen over unity , gnome etc het brengt alles niks ,is gewoon een kwestie van smaak niets meer.
En gelukkig hebben we keuze met onder de motorkap hetzelfde motortje.
Ten eerste: tuurlijk is het een kwestie van smaak. Ik geef puur mijn mening en ervaringen en wat jullie daarmee doen, moet je zelf weten.
Ten tweede: wat ik niet rustig vind aan Xfce is die taakbalk onderin. Ik word daar serieus onrustig van. Daarom ook dat ik KDE weg heb gegooid voor Unity. Ik vond het altijd zo-zo, die taakbalk, maar nu er een veel beter alternatief is in de vorm van die zijbalk in Unity, gebruik ik dat. En dan ook die hierarchische menu's, daar word ik ook onrustig van. De hele tijd hoveren met je muis over een menu en dan de juiste app zoeken in de lijst. Dan is een zoekfunctie toch vele malen makkelijker IMHO omdat je dan straight-to-the-point zoekt.
Maar ook het aantal instellingen speelt mee. Veel te veel instellingen in KDE en Xfce IMHO. Ik vind minder instellingen juist prettig en als ik toch iets moet tweaken wat niet via een GUI kan, dan vind ik dat helemaal niet erg want dat maakt het leuker met experimenteren en afwisselen

Dat is wat IK persoonlijk onrustig vind aan Xfce.